• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 4 مرداد 1403
کد مطلب : 230901
+
-

کلاهبرداری ۱۰۰میلیارد تومانی از 900نفر

داخلی
کلاهبرداری ۱۰۰میلیارد تومانی از 900نفر

2نفر که با راه‌اندازی شرکتی به بهانه سرمایه‌گذاری و آموزش در زمینه ارز دیجیتال دست به کلاهبرداری 100میلیارد تومانی زده‌اند، دستگیر شده‌اند و تحقیقات نشان می‌دهد آنها از حدود 900نفر کلاهبرداری کرده‌اند.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل در پلیس آگاهی یکی از استان‌های غربی کشور آغاز شد. شواهد نشان می‌داد که افرادی با هویت معلوم با دادن وعده‌های واهی و کذب به مشتریان خود برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس و رمز‌ارز، اقدام به جذب سرمایه آنها کرده‌اند. در این شرایط رسیدگی به این پرونده به کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری سپرده شد. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد فردی در این شرکت با تبلیغات گسترده و تهیه و تکثیر جزوات آموزشی اقدام به فروش و برگزاری دوره‌های آموزشی با هزینه‌های گزاف می‌کند. کلاس‌های آموزشی در زمینه بازار سرمایه و رمز ارزها در شرایطی برگزار می‌شد که این شرکت هیچ مجوزی در این مورد نداشت.
سرهنگ عبدالله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا در این‌ باره گفت: مأموران پلیس آگاهی با حضور در محل شرکت، ضمن هماهنگی قضایی با همکاری پلیس اطلاعات، این شرکت را پلمب کردند و در این راستا مدارکی کشف و ضبط شد که نشان می‌داد اعضای این شرکت با شعارهای عجیب و آموزش مباحث مولدسازی پول راکد، توکن NFT، بیت‌کوین، بلاکچین و ... سرمایه طعمه‌های‌شان را جذب و از این طریق از آنها کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ چولکی ادامه داد: پس از جمع‌آوری دلایل و مدارک مستند، 2 نفر از سرشاخه‌های اصلی این شرکت شناسایی و دستگیر شدند و طبق نظر کارشناسان مربوطه بیش از ۱۰۰میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در این خصوص کلاهبرداری شده است و با اینکه تا‌کنون ۳۰نفر شاکی به پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند، اما طبق بررسی‌ها آمار این مالباختگان ۹۰۰نفر پیش‌بینی می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید