• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2308
+
-

کشمکش بر سر وضعیت سازمان میراث فرهنگی در مجلس

مجلس همچنان پیگیر موضوعات مرتبط با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. نمایندگان مجلس اگرچه در جلسه علنی روز یکشنبه فوریت طرح تشکیل کمیسیون گردشگری مجلس را رد کردندبا این حال  قرار است این طرح به‌صورت عادی در مجلس پیگیری شود.

 همین دیروز احمد دانیالی- سرپرست معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‎های سازمان میراث فرهنگی- درخصوص پیگیری نمایندگان برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه به ایسنا گفت: این بحث در مجلس پیگیری می‎شود ولی اگر با این شرایط پیش برود خیلی به‌نظر نمی‎رسد تغییری در وضعیت کنونی اتفاق بیفتد؛ چون اگر قرار باشد تنها نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه تغییر کند خیلی نمی‎توان گفت که این سازمان ارتقا یافته است.

جمشید حمزه‌زاده، دبیر مجمع تشکل‌های گردشگری نیز که پیگیر طرح تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس است، گفت: این طرح که توسط برخی نمایندگان پیگیری می‌شود، پس از تکمیل پرونده با فاصله کوتاهی به‌صورت عادی در صحن مجلس دوباره بررسی خواهد شد.

حمزه‌زاده با انتقاد از برخی نمایندگان برای خارج کردن این طرح از قید فوریت، افزود: تشکل‌های گردشگری متوجه تلاش‌های سایر نمایندگان برای تحقق این هدف هستند و امیدواریم با اداره قانونی مجلس به‌زودی پرونده این کمیسیون ویژه آماده و در صحن مجلس به‌صورت عادی بررسی شود.

طرح تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی توسط ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس امضا شد و با قید فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد که 2 روز پیش نمایندگان مجلس به فوریت این طرح رأی ندادند و قرار شد تشکیل این کمیسیون در مجلس به‌صورت عادی بررسی شود. 

پروانه سلحشوری- نماینده تهران در مجلس- به نمایندگی از طراحان تشکیل کمیسیون گردشگری در پارلمان ، پیش از بررسی این تقاضا، درباره ضرورت تشکیل کمیسیون گردشگری مجلس گفته بود: از آنجا که درآمدزایی صنعت گردشگری می‌تواند بسیار بیشتر از درآمدهای نفتی قابل اتکا باشد، پیشنهاد رسیدگی اولویت‌دار کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی را مطرح کردیم.

محسن کوهکن از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی مخالف بررسی فوری طرح تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس بود و بهانه مخالفت خود با طرح 100نماینده را اولویت نداشتن این طرح خواند

این خبر را به اشتراک بگذارید