• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 27 تیر 1403
کد مطلب : 230120
+
-

خوش خبر

پادرمیانی امام حسین ع برای اعدامی‌ها
«به حرمت خون پاک شهدای کربلا می‌بخشم.» این نام پویشی است که مانند سال‌های قبل از ابتدای محرم امسال آغاز شده تا نام اباعبدالله‌الحسین(ع) و یارانشان، برکت آزادی محکومانی باشد که خود امام حسین(ع) برایشان پادرمیانی می‌کند تا زندگی دوباره‌ای را تجربه کنند؛ محکومانی که شاید برای برخی از آنها هیچ امیدی به بخشش وجود نداشته باشد  اما همین که نام سیدالشهدا(ع) به میان می‌آید، دل‌ها می‌لرزد و قلب‌ها نرم می‌شود. به لطف این پویش، سری می‌زنیم به آذربایجان غربی؛ جایی که ۱۲پرونده قصاص نفس ختم به خیر شده و محکومان به حرمت این ایام از قصاص رهایی پیدا کرده‌اند. رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی گفته: «این پویش در راستای ترویج و تبیین فرهنگ گذشت و ایثار در استان به راه افتاده و تا اربعین حسینی نیز ادامه خواهد داشت که خوشبختانه منجر به بخشش محکومین به قصاص نفسی شده که از 18تا ۲۳سال در زندان منتظر اجرای حکم قصاص نفس بوده اند.» خوب است بدانید که با این ۱۲سازش، تعداد سازش‌های قصاص نفس آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ به 22فقره رسیده است.

ویلچر رایگان در تاسوعا
وقتی می‌گویند ایام تاسوعا و عاشورا فقط منحصر به عزاداری نیست، دقیقا منظور همین برکات ثانویه‌ای است که به حرمت اباعبدالله الحسین(ع) حاصل می‌شود تا نشان دهد که مردم ما به درستی پیام عاشورا را دریافته و برای حرکت در مسیر امام حسین(ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. خبردار شدیم که همزمان با تاسوعای حسینی، طی اقدامی شایسته از سوی هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، طرح تهیه و توزیع یک میلیون ویلچر به‌صورت رایگان با همراهی خیرین آغاز شده و قرار است سالانه یک میلیون ویلچر در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد تا افرادی که در سامانه بهزیستی ثبت نام کرده‌اند، بتوانند ویلچرهای مورد نیاز را دریافت کنند. رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور در این‌باره گفته: «برای پیشبرد این هدف، علاوه بر کمک خیرین پای کار، بنا داریم کاری کنیم تا هموطنان در مجالس ترحیم به جای خریداری تاج گل، اقدام به خرید ویلچر برای نیازمندان کنند. البته در این زمینه نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته تا ویلچری که در بازار با قیمت ۵میلیون تومان عرضه می‌شود، از سوی تولیدکنندگان با قیمت ۳میلیون تومان تهیه و تأمین شود و هموطنان بتوانند این ویلچرها را با تخفیفی اینچنینی به نام متوفیان خود تهیه کنند و در اختیار معلولان قرار دهند.»

اقدامات انسان‌دوستانه پلیس
پلیس‌های ایرانی همه مرزهای مسئولیت‌پذیری و تعهد را زیر و رو کرده‌اند و اگرچه گاهی به لحاظ شغلی، مسئولیتی در قبال هموطنان شان ندارند، اما گویا ذات پلیس بودن و گره خوردن آن با حفظ آرامش مردم، تعهد را در وجود پلیس‌های کشورمان نهادینه کرده و هرجا که ببینند کسی به کمک نیاز دارد، آستین بالا می‌زنند تا با حرکتی انسان دوستانه و نه یک وظیفه شغلی، سفیر امنیت و آرامش مردم سرزمین مان باشند. در روزهای گذشته چند فیلم از مأموران مسئولیت پذیر در فضای مجازی وایرال شده که در یکی از این فیلم‌ها، 2مأمور مسئولیت‌پذیر یگان امداد تبریز را می‌بینید که در مواجهه با ویلچر معیوب معلولی از اهالی شهر، به جای آنکه بی‌تفاوت از کنار فرد معلول گذر کنند، خودشان برای تعمیر دست به‌کار می شوند و ویلچر را مثل روز اول به صاحبش برمی‌گردانند. در فیلمی دیگر مأمور راهور وقتی می‌بیند بچه‌ها در کنار جاده ایستگاه صلواتی زده‌اند و خودروها با سرعت از کنارشان رد می‌شوند و متوجه آنها نیستند، کنار ایستگاه صلواتی بچه‌ها می‌ایستد و خودروها را نگه می‌دارد تا بچه‌ها شربت‌های نذری‌شان را بین این خودروها پخش کنند. این اقدامات انسان دوستانه در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و تحسین کاربران را به‌دنبال داشته است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :