• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22996
+
-

پرسپولیس در آستانه قهرمانی در سوپر جام!


بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ‌برتر و  استقلال در جام‌حذفی، همه توجهات به مسابقه سوپرجام معطوف شد. دیداری که چند سالی است در فوتبال ایران جدی گرفته شده و امید می‌رفت که با حضور استقلال و پرسپولیس در این مسابقه در تقویم سالانه تثبیت شود. حالا در فاصله چند روز مانده به برگزاری این دیدار سرمربی استقلال اعلام کرده که حاضر نیست تیمش را برای این بازی به میدان بفرستد. در شرایطی که سازمان لیگ همچنان روی برگزاری سوپر جام بین استقلال و پرسپولیس اصرار دارد و تاریخ 29تیر را از 3ماه قبل برای این بازی انتخاب کرده اما به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال تصمیم خود را گرفته است و حاضر نیست که در این دیدار به میدان برود. مدیران استقلال اعلام کرده‌اند که تنها در شرایطی دیدار سوپرجام را برگزار خواهند کرد که این دیدار در تاریخ دیگری برگزار شود اما مسئولان پرسپولیس هم اعلام کرده‌اند که فقط در تاریخ 29تیر این دیدار را برگزار می‌کنند و از طرفی مسئولان سازمان لیگ هم اعلام کرده‌اند که تغییر تاریخ این بازی اصلا اتفاق نخواهد افتاد.
   استقلال 31 تیر بر می‌گردد
با وجود اصرار سازمان لیگ روی برگزاری سوپرجام در تاریخ 29تیر، استقلال که برای برگزاری اردوی خود راهی ترکیه شده روز 31تیر به تهران بر می‌گردد و قطعا با این شرایط آبی‌ها دیگر نمی‌توانند در زمان برگزاری سوپرجام در تهران باشند تا این دیدار را برگزار کنند.
   توفیقی: در سوپرجام شرکت نمی‌کنیم
پندار توفیقی روز گذشته در گفت‌وگویی رسمی اعلام کرد تیم فوتبال استقلال بین ۳۱تیر تا یکم مرداد به تهران برمی‌گردد. این یعنی آبی‌پوشان در دیدار سوپرجام که ۲۹تیر برنامه‌ریزی شده، حضور نخواهند داشت! توفیقی در ادامه گفت: «چون هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، بهتر است داربی سوپرجام به زمان دیگری موکول شود اما سازمان لیگ بارها اعلام کرده زمان سوپرجام تغییر نخواهد کرد و به همین دلیل ما در سوپر جام بازی نخواهیم کرد.»
   گرشاسبی: کاملا آماده بازی سوپر جام هستیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس اما در خصوص برگزاری سوپر جام می‌گوید: «برنامه‌هایی که از سوی سازمان لیگ اعلام شده، برنامه‌هایی است که ما با شرایط آنها خودمان را آماده می‌کنیم. ما کاملا برای برگزاری سوپرجام آماده هستیم اما اگر یک تیم دیگر آماده نیست و خواهان به عقب افتادن بازی است، موضوعی در حیطه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. ما کاملا آماده بازی سوپر جام هستیم و مشکلی برای بازی مقابل حریف نداریم.»
   فتاحی: استقلال رسما انصراف دهد
سعید فتاحی درباره عدم حضور استقلالی‌ها در سوپرجام به همشهری گفت: «دیدار سوپرجام در همان زمان قبلی اعلام شده (29 تیر) برگزار خواهد شد. اگر نمی‌خواهند در سوپر جام شرکت کنند باید تا شنبه به سازمان لیگ نامه ارسال کنند و انصراف‌شان را رسما اعلام کنند، چون تا این لحظه باشگاه استقلال از حضور مقابل پرسپولیس انصراف نداده است.» مسئول سازمان لیگ در خصوص اینکه اگر استقلال انصراف ندهد چه می‌شود گفت: «ما نمی‌توانیم بر اساس مصاحبه یک بازی را لغو کنیم و اگر استقلال انصراف ندهد ما بلیط فروشی خواهیم کرد و هزینه زمین و اتوبوسرانی را پرداخت خواهیم کرد و همه این هزینه‌ها را باید استقلال پرداخت کند. اما در صورت انصراف استقلال، سازمان لیگ پرسپولیس را 3برصفر برنده دیدار سوپرجام اعلام می‌کند و جام قهرمانی را طی مراسمی به باشگاه پرسپولیس اهدا می‌کنیم. پرونده باشگاه استقلال نیز به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شود و احتمالا با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد.» فتاحی در خصوص اینکه آیا در صورت انصراف استقال این جریمه حتما از استقلال گرفته خواهد شد یا نه گفت: «این جریمه از مبلغی که این باشگاه نزد سازمان لیگ دارد قطعا کسر خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید