• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22980
+
-

منع پرداخت مالیات بازیکنان؛ توصیه یا دستورالعمل؟

روابط عمومی سازمان لیگ مدعی شده که حرف‌های مهدی تاج درباره ضرورت پرهیز باشگاه‌ها از پرداخت نکردن مالیات بازیکنان و مربیان، جنبه ارشادی داشته و دستورالعمل نبوده است.
این ادعا در شرایطی است که به‌شهادت آرشیو سایت خبرآنلاین، 5 سال پیش(12 اسفند 92) مهدی تاج، که آن زمان رئیس سازمان لیگ بود در نامه‌ای به مدیران باشگاه‌ها تاکید کرده بود که حق ندارند مالیات بازیکنان و مربیان را برعهده بگیرند.
4 خرداد همان سال هم مدیران باشگاه‌های فوتبال ایران پس از جلسه‌ای با وزیر ورزش وقت، بیانیه‌ای منتشر کرده بودند که در بند 3 آن آمده بود:« مالیات به‌صورت کلی برعهده کادر فنی و بازیکنان به‌غیر از مالیات تکلیفی خواهد بود و باشگاه‌ها حق پرداخت آن را نخواهد داشت.» 
نزدیک به دو سال بعد در تاریخ 14 مرداد 94 هم مازیار ناظمی، به‌عنوان سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفته بود:« وزیر ورزش و جوانان به باشگاه‌ها اعلام کرده است که به هیچ وجه باشگاهی حق ندارد از محل منابع بیت‌المال ،پول مالیات بازیکنان خود را بپردازد و مالیات بازیکنان برعهده خود آنان است. این مساله سالیان متمادی گریبانگیر ورزش کشور بود، که برخی بازیکنان مالیات خود را بر عهده باشگاه‌ها می‌انداختند. از این‌رو وزیر ورزش و جوانان تاکید کرده است که هیچ باشگاه دولتی یا شبه‌دولتی حق پرداخت مالیات بازیکنان خود را ندارد و بازیکنان به‌عنوان مودیان مالیاتی موظف به پرداخت مالیات خود هستند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید