• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22994
+
-

شکایت از مرد شاکی!

معمولا رسم است موقع خداحافظی بازیکنان، فقط نکات خوب و مثبت زندگی حرفه‌ای آنها مرور شود، اما گاهی نمی‌شود که نمی‌شود. مجتبی جباری قطعا از نظر فنی یکی از خوب‌های ایران بود که اگر توان فیزیکی بیشتری داشت، می‌توانست قله‌های بلندتری را هم فتح کند. او اما زبان و رفتار صریح و تلخی داشت. شاید بسیاری از حرف‌های جباری درمورد عمق آماتوریسم در فوتبال ایران درست بود، اما واقعیت آن است که خود او هم خیلی مواقع اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کرد. در میان انبوه حق‌گویی‌های جباری، قطعا مطالب غیرمنطقی و نادرست زیادی هم از قول او منتشر شده. این مطلب اما حداقل به 4ابهام بزرگ و حل‌نشدنی زندگی حرفه‌ای جباری می‌پردازد که حالا با خداحافظی آقای شماره8، به تاریخ خواهد پیوست.
    یا من یا کرار
هیچ بازیکنی را در دنیای حرفه‌ای فوتبال پیدا نمی‌کنید که درمورد بودن یا نبودن بازیکنان دیگر برای باشگاه تعیین تکلیف کند، اما جباری با همه ژست حرفه‌ای‌گری‌اش چنین کرد. او آذر90 در جریان بازی حذفی بین استقلال و سایپا مهر کرج بر سر زدن یک ضربه آزاد با کرار جاسم دچار اختلاف شد. دو طرف همان‌جا در زمین با هم درگیر شدند و نهایتا جباری در تونل ورزشگاه آزادی در مصاحبه‌ای تند اعلام کرد استقلال یا جای اوست یا جای کرار! آخر سر هم مدیران استقلال جباری را نگه داشتند و جاسم را بیرون کردند. به همین راحتی!
    مشت به مدیرعامل
بدیهی است که کتک‌کاری حتی در کوچه و خیابان هم نکوهش می‌شود، اما مجتبی جباری بازیکنی بود که مدیرعامل باشگاه را مورد ضرب‌وشتم قرار داد و البته با افتخار این موضوع را تایید کرد. شماره8پیشین استقلال تابستان92 در پی به نتیجه نرسیدن مذاکراتش در باشگاه، با علی فتح‌الله‌زاده درگیری فیزیکی پیدا کرد. او خودش در تشریح این ماجرا گفت: «فتح‌الله‌زاده به پدر من توهین کرد و من هم با مشت به صورت او زدم. اگر امیری معاون باشگاه میانجیگری نمی‌کرد شاید اتفاق بدتری می‌افتاد.»
    داستان سپاهان
بازیکن حرفه‌ای هر چقدر هم که اسم و رسم داشته باشد باید مطیع باشگاه باشد و اگر روزی به هر دلیلی سر از لیگ دسته سوم ماداگاسکار هم درآورد، با تمام وجود برای باشگاهش کار کند. مجتبی جباری اما چنین نبود. او وقتی با استقلالی‌ها نساخت و راهی سپاهان شد، یک سرباز کاملا بی‌انگیزه برای این تیم بود که انگار به زور داشت بازی می‌کرد. جباری در اصفهان آن‌قدر سر سنگین و بی‌اشتیاق بود که باشگاه خیلی راحت اجازه جدایی‌اش را داد. شاید به‌نظر برسد تعصب به استقلال نمی‌گذاشت جباری در سپاهان راحت باشد، اما او بعدتر برای الاهلی قطر با تمام وجود بازی کرد و به دفعات لب به تحسین از این باشگاه گشود!
    مصاحبه علیه تیم‌ملی
فقط 24ساعت پیش از بازی حساس ایران و قطر در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا2015 در استرالیا، شبکه تلویزیونی و سایت اینترنتی «الکأس» قطر مصاحبه‌ای بسیار تند از مجتبی جباری علیه کارلوس کی‌روش منتشر کردند. جباری در این مصاحبه مواضع وحشتناکی علیه سرمربی تیم‌ملی اتخاذ کرده و گفته بود تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی فقط «بزن زیرش» بازی کرد. فارغ از اینکه این اظهارات تا چه حد درست یا غلط بود، طبیعتا جباری نباید شب بازی ما با قطر آن هم در گفت‌وگو با رسانه‌های قطری این مطالب را به زبان می‌آورد. شما داخل ایران باش و با خودی‌ها حرف بزن، بعد هر چه از دهانت درآمد بگو، اما چراغانی کردن خانه دشمن هرگز!

این خبر را به اشتراک بگذارید