• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 23 تیر 1403
کد مطلب : 229931
+
-

بازگشت استاد ژانر وحشت

بازگشت استاد ژانر وحشت

سم ریمی بعد از کارگردانی چند فیلم از سری «مرد عنکبوتی» به حیطه آشنایش بازمی‌گردد.
 سم ریمی کارگردانی و تهیه‌ فیلم ترسناک «ارسال کمک» برای استودیوی قرن بیستم را بر عهده گرفت. درباره این فیلم که هنوز جزئیات زیادی درباره‌اش منتشر نشده، به شباهت‌هایش با «میزری»، اقتباسی موفق از داستان پرفروش استیون کینگ اشاره شده است.
  نام سم ریمی با ژانر وحشت گره خورده است. او سازنده «مرده شریر» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های ترسناک دهه1980 است که خودش دنباله آن را ساخت. «ارتش تاریکی» که ریمی در اوایل دهه1990 کارگردانی کرد، هم از آثار موفق این کارگردان در ژانر وحشت است.
  ریمی پس از ساخت چند فیلم ناموفق، در سال۲۰۰۰ شروع به ساخت نسخه سینمایی «مرد عنکبوتی» کرد که از توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر/مردعنکبوتی و از کریستن دانست در نقش مری جین واتسون استفاده کرد. موفقیت بی‌نظیر این فیلم باعث شد که ریمی دنباله‌های این فیلم را با عنوان «مرد عنکبوتی۲» (۲۰۰۴) و «مرد عنکبوتی۳» (۲۰۰۷) بسازد. که پس از ساخت قسمت سوم این سری بر سر یک‌سری مسائل با تهیه‌کننده‌های فیلم به مشکل برخورد و ساخت قسمت چهارم به تأخیر افتاد. مگوایر و دانست هم اعلام کردند که اگر او کارگردان قسمت چهارم «مرد عنکبوتی» نباشد، دیگر در این سری بازی نخواهند کرد. کمپانی سازنده با اینکه ظاهرا قبول کرده بود که ریمی بار دیگر به‌عنوان کارگردان به این سری بازگردد (و به قول خود ریمی همه‌‌چیز - حتی فیلمنامه - آماده ساخت بود)، ولی او از پروژه قسمت چهارم «مرد عنکبوتی» به‌دلیل دخالت‌های کمپانی در داستان فیلم انصراف داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید