• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 تیر 1397
کد مطلب : 22991
+
-

قهرمان جهان گچ‌کاری می‌کند

قهرمان جهان گچ‌کاری می‌کند

محسن محمود صفری 
محمد نصرتی، کشتی‌گیر فرنگی‌کار تیم‌ملی نوجوانان در مسابقات جهانی کرواسی موفق شد تمام رقبایش را به‌راحتی شکست دهد و عنوان قهرمانی را کسب کند. نصرتی اهل شهریار است و سال گذشته‌ هم موفق شده بود عنوان سومی جهان و نایب قهرمانی آسیا را کسب کند. نصرتی در گفت‌وگو با همشهری ورزشی از کم توجهی مسئولان گلایه کرد و می‌گوید برای گذراندن زندگی مجبور است کارگری کند. او بسیار ساده و صمیمی سوالات را پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.
    با اقتدار موفق شدید مدال طلای جهانی را کسب کنید از مسابقات جهانی برایمان بگویید؟
سال آخر بودی که در رده نوجوانان کشتی می‌گرفتم برای همین تمام تلاشم را کردم تا با دست پر به رده سنی جوانان بروم. خداروشکر توانستم با مدال طلا به ایران برگردم این مدال نتیجه زحمت کادر فنی و خانواده‌ام است که دراین مسیر سخت همیشه پشتیبانم بودند.
    مسئولان برایتان مراسم استقبال گرفتند؟
خودمان مراسم استقبال گرفتیم. مسئولان شهرمان سال گذشته که نایب قهرمان آسیا و سوم جهان شدم به خانه ما آمدند و کلی قول دادند و رفتند. حالا هم آمدند و یکسری قول دیگر دادند که امیدوارم این‌بار به قول‌شان عمل کنند. حدودا دو ماه دیگر باید در مسابقات المپیک جوانان در آرژانتین کشتی بگیرم که امیدوارم تا آن زمان به قول‌هایی که دادند، عمل کنند.
    این‌بار هم به استقبالت آمدند پاداشی برایت در نظر نگرفتند؟
قول دادند که این‌بار حمایت کنند! امیدوارم به قول‌شان عمل کنند. عمل هم نکردند من تلاش می‌کنم تا باز هم مدال بگیرم. اگر هم چیزی می‌گویم برای خانواده‌ام است.
    ورزش حرفه‌ای هزینه دارد اوضاع مالی شما خوب است تا از پس این هزینه‌ها برآیید؟
حقیقت را بخواهم بگویم شرایط مالی خیلی ضعیف است. پدرم 60 سال سن دارد  و مسافرکشی می‌کند تا خرج خانه را بدهد. من هم هر وقت که در اردو نباشم کارگری می‌کنم. کار باشد با برادرم می‌روم گچ‌کاری  اگر هم نشد می‌روم موتورسازی به آن یکی برادرم کمک می‌کنم. زندگی می‌گذرد ولی سخت البته کار کردن عیب نیست ولی دوست دارم حالا که سه سال است ملی‌پوش هستم، بتوانم به خانواده‌ام کمک کنم. پدرم سنش بالاست دوست دارم استراحت کند نه اینکه اینقدر کار کند.
    فدراسیون جوایزتان را داده است؟
واقعا آقا رسول می‌جنگد تا حق کشتی‌گیران را بگیرد این جایزه‌ای هم که شما گفتید فدراسیون قرار است بدهد که تا چند روز دیگر این اتفاق خواهد افتاد و جوایز را می‌گیریم. زنگ زدند مدارک گرفتند که جوایزمان که ماشن پراید است را به‌نام خودمان بزنند. آقای خادم قبل از مسابقات هم به اردو آمد و  جوایزی را به همه کشتی‌گیران داد و ما دست خالی از ایران نرفتیم البته در کرواسی هم به ما پول توجیبی دادند از این نظرها فدراسیون هرکاری از دستش بر بیاید انجام می‌دهد ولی از طرف مسئولان دیگر هیچ توجهی به ما نمی‌شود.
    حضور در المپیک را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
تمام سعی‌ام را می‌کنم که دست پر به ایران برگردم. کشتی فرنگی دو نماینده در این مسابقات خواهد داشت که یک نفر آنها من هستم مطمئن باشید از فرصتی که دارم نهایت استفاده را خواهم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید