• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 11 تیر 1403
کد مطلب : 228784
+
-

نگار

فیلم
نگار

فیلم ‌نگار، ساخته رامبد جوان در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد کسب ۹سیمرغ بلورین شد و توانست موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن نيز بشود. «ما به این ته‌سیگار رژلبی مشکوکیم، ولی این کمکی به ما نمی‌کنه!» این خلاصه فیلم است اما در متن آن چه می‌گذرد؟ این فیلم به ماجرایي جنایی پرداخته است؛ جایی که نگار جواهریان نقش دختری به نام نگار را بازی می‌کند. او دختر خانواده‌ای نیمه‌مرفه و اصیل است؛ پدر او در یک معامله اقتصادی شکست خورده و با اسلحه خودکشی کرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می‌کند اما نگار این تحلیل را باور ندارد و فرضیه‌های دیگری در ذهنش شکل گرفته و برای رسیدن به اصل ماجرا تصمیم می‌گیرد که روزهای آخر زندگی پدرش را مرور کند.
داستان از آنجایی برای مخاطب جذابیت بیشتری پیدا می‌کند که متوجه می‌شود آنچه نگار می‌بیند و رفتارهایی که انجام می‌دهد در واقع آن چیزی که در زمان حال وجود دارد، نیست. در ابتدا گمان می‌کنیم نگار دچار فضایی مالیخولیایی شده و شاید اتفاقات را آنطور که دوست دارد تجربه می‌کند؛ اما واقعیت چیز دیگری است. این موضوع در برخورد با بهتاش، شریک پدرش و نیز هنگام بازپس‌گیری مدارک از عمویش به ذهن نزدیک‌تر می‌شود؛ اما در مواجهه با محمدرضا فروتن که از نزدیکان پدرش و در واقع شیفته نگار است و همچنین نحوه‌ برخوردها، اصل داستان مشخص می‌شود و متوجه می‌شویم نگار به جای پدرش قرار گرفته و اتفاقاتی را که پیش از مرگ برای او رخ داده تجربه می‌کند تا در نهایت معمای مرگ پدرش براي او روشن می‌شود.
در بخش دیگری از فیلم،‌ نگار که تا حدودی از پشت‌پرده حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاده آگاه شده، تصمیم به انتقام‌گیری از قاتلان پدرش می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید