• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 3 تیر 1403
کد مطلب : 228083
+
-

د رانتظار غدیر

مهمانی غدیر  در 300شهر ایران
3 روز بیشتر تا مهمانی بزرگ غدیر که قرار است امسال علاوه بر تهران در دیگر شهرهای کشور برگزار شود، باقی نمانده است. معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفته که « امسال در بیش از ۳۰۰ شهر کشور مهمانی بزرگ غدیر با بیش از ۲۹۰ کیلومتر مهمانی برگزار خواهد شد.»

مسیر مهمانی در شهرها
زنجانی‌ها در روز عید غدیر در چهارراه امیرکبیر تا صحن امامزاده سیدابراهیم(ع)، رشتی‌ها در پیاده‌راه فرهنگی شهر، بوشهری‌ها در همه شهرهای استان، اردبیلی‌ها در خیابان ساحلی از میدان قدس تا 15 خرداد،‌‌ کرمانی‌ها حدفاصل چهارراه سمیه تا چهارراه ولیعصر، گلستانی‌ها در همه شهرستان‌های استان و مردم خواف در استان خراسان رضوی در حسینیه و مسجد الزهرا  در مهمانی بزرگ شیعیان شرکت می‌کنند.

پخش وصیت‌نامه شهدا
موکب شهید ابراهیم هادی با حضور ۴۰ خادم در 3 بخش فرهنگی، کودک و نوجوان و پذیرایی در مهمانی 10 کیلومتری غدیر حضور فعال دارد. ۵۰ هزار لقمه ناگت مرغ و ۳ هزار لیوان آب هندوانه هم تدارک دیده‌اند. همچنین پاکت‌هایی که حامل وصیت‌نامه شهداست بین مردم توزیع می‌شود.

سفره 33متری حضرت رقیه
 موکب حضرت رقیه(س) قرار است با سفره 33متری از مردم پذیرایی کند؛ سفره‌ای که محوریت آن کودکان هستند تا با فرزند 3ساله امام حسین(ع) که در واقعه کربلا حضور داشت، آشنا شوند. این موکب در مسیر مهمانی 10کیلومتری در تهران خواهد بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید