• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
یکشنبه 3 تیر 1403
کد مطلب : 228082
+
-

عقاب قانون بالای سر ۹۰۰ هزار موتورسوار متخلف

داد نما
عقاب قانون بالای سر ۹۰۰ هزار موتورسوار متخلف

علی‌الله سلیمی- روزنامه‌نگار

تعداد موتورسواران در تهران چند سالی است که زیادشده و به تبع آن میزان تصادف و مرگ‌ومیر آنها رشد خطرناکی پیدا کرده و همین باعث شده که پلیس راهور طرح ساماندهی آنها را از دی‌ماه سال گذشته آغاز کند. سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفته که از زمان اجرای این طرح در زمستان سال گذشته تاکنون بیش از ۹۰۰‌هزار موتورسیکلت‌سوار متخلف شناسایی و اعمال قانون شدند.




    موتورسیکلت سواران نباید بار غیرمتعارف حمل کنند، بنابراین با این مسئله برخورد می‌شود.
  رانندگان و سرنشینان هر نوع موتورسیکلت یا دوچرخه‌ای باید از کلاه ایمنی در طول تردد استفاده کنند. بنابراین پلیس با این تخلف برخورد می‌کند.
  سال‌ها طول کشید که پلیس راهور توانست با اقدامات فرهنگی و اجرای طرح‌های مختلف، استفاده از کمربند ایمنی را برای رانندگان خودروها نهادینه کند. بنابراین اجرای این طرح هم تا نهادینه شدن رعایت اصول ایمنی و استفاده از کلاه استاندارد توسط موتورسیکلت‌سواران ادامه خواهد داشت.

درباره طرح 10پلیس راهور
طرح ۱۰ پلیس راهور که درباره انضباط بخشی و تردد ایمن موتورسیکلت‌هاست از ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و هنوز ادامه دارد. برخورد با موتورسواران متخلف ازجمله درخواست‌های مردم از پلیس بود. همچنین آمارها نشان می‌دهد که میزان تصادفات موتورسیکلت‌ها بسیار بالاست به همین دلیل پلیس مجبور به اجرای این طرح برای حفظ جان افراد است.‌ در این طرح با تخلفات موتورسیکلت‌سواران اعم از نداشتن کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه، تردد خلاف جهت و حمل بار غیرمتعارف برخورد می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید