• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
چهار شنبه 23 خرداد 1403
کد مطلب : 227255
+
-

معایب سرمایه‌گذاری در بازار خودرو

سرمایه‌گذاری در خودرو، معایب و ریسک‌های قابل‌توجهی‌ دارد. در ادامه برخی از نکات منفی در سرمایه‌گذاری روی خودرو را بررسی کرده‌ایم.

نقدشوندگی پایین
یکی از معایب سرمایه‌گذاری در بازار خودرو نقدشوندگی نه‌چندان بالای آن است. پیدا‌کردن خریدار برای خودرو کار ساده‌ای نیست و بسیاری از اوقات شما مجبورید زمان زیادی را صرف فروش خودروی خود کنید. این مورد حتی می‌تواند به ازدست‌رفتن فرصت منجر شده و ارزش زمانی سرمایه‌گذاری شما را با چالش مواجه کند.

هزینه‌های استهلاک
خودرو در طول زمان با استهلاک روبه‌رو می‌شود و جدا از آن، هرساله محصولات جدیدتری به بازار وارد می‌شوند. این مورد باعث شده تا هزینه‌های استهلاک خودرو بالا برود و نتوانید روی خودرو به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت حساب کنید. نگهداری از خودرو تحت هر شرایطی، باز هم این استهلاک را در پی خواهد داشت.

احتمال افت ناگهانی قیمت
نکته بعدی این است که با وجود رشد قیمت خودرو در پاسخ به تورم مزمن، باز هم احتمال افت قیمت خودرو وجود دارد. تصور کنید که به هر دلیلی شرایط تغییر کند و محدودیت‌های واردات خودرو برداشته شود. در چنین وضعیتی خودروهایی که با حباب مثبت بزرگ معامله می‌شدند، حالا با شکستن حباب قیمتی، زیان قابل‌توجهی را متوجه سرمایه‌گذاران خود می‌کنند.

راکد شدن سرمایه
هرچند در این سرمایه‌گذاری به‌دنبال کسب سود هستید، اما باید این مورد را به‌خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در خودرو هیچ ارزشی خلق نمی‌کند. جدا از آن، زمانی که بازار خودرو وارد رکود می‌شود، سرمایه شما بدون هیچ استفاده‌ای راکد شده است و شاید فرصت سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر را هم از دست بدهید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید