• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 21 خرداد 1403
کد مطلب : 227123
+
-

صیانت از محیط‌زیست در برنامه‌های شهری

اخذ مجوز تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی شهر تهران از مهم‌ترین مصوبه‌های شورا بود

گزارش
صیانت از محیط‌زیست در برنامه‌های شهری

مریم باقرپور-روزنامه‌نگار

«محیط‌زیست» با وجود طرح موضوعات مختلف ازجمله حسابرسی سازمان‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهر تهران، محور غالب بحث‌های مطرح شده در دویست و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود و حتی بخشی از گزارش وضعیت منطقه9 به این موضوع اختصاص داشت. اشاره‌ای به مصوبه‌ها و موارد مطرح‌شده در این نشست کرده ایم.

ضرورت حفظ محیط‌زیست
مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور به مشکلات محیط‌زیستی ازجمله تغییرات اقلیمی، مصرف بی‌رویه منابع، توسعه ناپایدار شهری و صنعتی و کاهش منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی اشاره و بر ضرورت حفظ و صیانت از محیط‌زیست به لحاظ تاریخی و دینی تأکید کرد. او تمرکز بیشتر بر اسناد فرادستی را مهم‌ترین گام در راستای صیانت از محیط‌زیست عنوان کرد.

مهم‌ترین مصوبه شورا
 اخذ مجوز تشکیل سازمان گردشگری و مراکز تفریحی شهر تهران هم از مهم‌ترین مصوبه‌های شورا بود. سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۲سال پیگیر این لایحه بودیم و در احکام برنامه دوره قبل و دوره فعلی شهرداری تهران به تاسیس این سازمان تاکید شده است. اکنون که تابستان را پیش رو داریم، باید هرچه سریع‌تر ساختار جدید را تعیین تکلیف کنیم تا بسیاری از اماکن تفریحی و گردشگری همچون بوستان‌ها، خانه موزه‌ها، موزه‌ها و شهربازی‌ها تعیین تکلیف شود.
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم افزود: مطمئنا 2سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان شهرداری‌ها تشکیل سازمان گردشگری این تکلیف را ایجاد خواهد کرد که باید یک مجموعه منحل شود تا بتوانیم این سازمان را راه‌اندازی کنیم؛ این موضوع نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

محدوده آزادی و فرودگاه؛ زیر ذره‌بین شورا
منطقه‌ای اصیل و قدیمی در دل پایتخت که مکان‌هایی مثل میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد آن‌ را خاص کرده، در دویست و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد توجه ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا قرار گرفت. او با ارائه گزارشی از 3محله استاد معین، هوشیار و شهید دستغیب در ناحیه2 منطقه9 گفت: تکمیل شبکه فاضلاب و احداث اتصالات، تسریع در صدور پروانه برای نوسازی بافت فرسوده و جمع‌آوری تیرهای برق مزاحم از درخواست‌های اساسی مردم است که در کمیته بودجه برای موضوع جمع‌آوری تیرها در همه محله‌ها، بودجه پیش‌بینی شده است.

مشکلات عمده این محله ها
اعتراض پیمانکاران طرح های نوسازی به طولانی شدن زمان صدور پروانه
حفاری فاضلاب زندگی
وجود ۷۰ تیر برق با وضعیت خطرناک در معابر
مشکلات نظافت معابر و محله
وضعیت نامناسب نگهداشت درختان
دبیرستان پسرانه محله نیاز به نوسازی دارد
تعطیلی هر سه بانک دولتی و حذف خودپردازها

 

این خبر را به اشتراک بگذارید