• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 12 خرداد 1403
کد مطلب : 226546
+
-

بهره‌برداری از پارکینگ نیایش خرداد 1404

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری پارکینگ نیایش در آینده خبر داد و اعلام کرد: «بعد از نصب تجهیزات الکترونیکی و تامین ایمنی این پارکینگ تا خرداد ۱۴۰۴ بهره‌برداری می‌شود.»
به گزارش همشهری، چالش کمبود پارکینگ در منطقه 3تهران باعث شد تکمیل پارکینگ زیرسطحی نیایش به‌عنوان یکی از کلان‌پروژه‌های پایتخت مورد توجه قرار گیرد. این‌پروژه عمرانی که سال 92 کلید خورد پس از 10سال وقفه در دوره ششم مدیریت شهری مجدد فعال‌سازی و احیا شد تا مشکل کمبود پارکینگ را در این منطقه شهری کمتر کند.
 این پروژه که از سال گذشته در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت حالا به مراحل پایانی خود نزدیک شده و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در آخرین بازدید خود از این پروژه از اتمام عملیات سازه‌ای آن در پاییز امسال خبر داد. به‌گفته هادی حق بین پارکینگ زیرسطحی نیایش با ظرفیتی بالغ بر ۱۲۷۸ دستگاه خودرو در ۹ طبقه زیر سطحی و 2طبقه تجاری روسطحی به شیوه Top_Down (ساخت از بالا به پایین) در حال احداث است و فازهای توسعه‌ای نظیر دسترسی تونلی به بزرگراه کردستان نیز برای آن پیش‌بینی شده است.
 او تأکید کرد: «روش اجرای این پروژه در نوع خود از مدرن‌ترین روش‌های روز مهندسی در دنیا به شمار می‌رود و از ویژگی‌های بارز این پروژه در روش اجرا می‌توان به کاهش ریسک آسیب‌رسانی به ساختمان‌ها و سازه‌های مجاور، عدم‌استفاده از سازه نگهبان و احداث چندین طبقه زیرزمین به‌صورت همزمان با طبقات روی زمین اشاره کرد.»
پارکینگ زیرسطحی نیایش حدود 5هزار و 600مترمربع مساحت دارد و بهره‌برداری از آن موجب افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهران به‌ویژه در
منطقه ۳ خواهد شد. آنطور که معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفته، «این اتفاق بخشی از مشکل تامین محل پارک خودروهای شهروندان در این محلات به‌ویژه پردیس سینمایی ملت، بوستان ملت، بیمارستان قلب شهید رجایی و مجموعه‌های تجاری، اداری خیابان ولیعصر(عج) را برطرف خواهد کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید