• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226329
+
-

دسترسی شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی تا یک‌ماه دیگر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پیشرفت ۹۲درصدی عملیات اجرایی زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی گفت: این پروژه عمرانی، تیرماه امسال تحویل شهروندان می‌شود.
به گزارش همشهری، هادی حق‌بین با اعلام اتمام عملیات خاکبرداری زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی، از تلاش برای اجرای شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی این معبر زیرزمینی خبر داد.
او با بیان اینکه بزرگراه ۱۲کیلومتری شهید همدانی، حدفاصل بزرگراه آزادگان تا پل‌های کاروانسرای سنگی، فاقد دوربرگردان شرق به شرق است و شهروندان از طریق معابر محلی و پیمایش‌های اضافی، اقدام به تغییر مسیر می‌کنند، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این دوربرگردان غیرهمسطح، زمینه‌ساز کاهش ۲.۵کیلومتری پیمایش‌های اضافی و روانسازی جریان ترافیک در بلوار اردستانی خواهد بود.
حق‌بین با اعلام پیشرفت ۹۲درصدی عملیات اجرایی زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی تأکید کرد: امیدواریم این پروژه راهگشای عمرانی در غرب تهران، تا تیرماه گشایش یابد.
بنا به اعلام مدیریت شهری زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی (در فاصله بلوار پژوهش تا بلوار اردستانی) شامل احداث یک مسیر زیرگذر به طول یک کیلومتر با عرض متوسط ۷متر، اجرای ۲دیوار حائل، ۲دیوار پیش‌ساخته بتنی و شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی است.ادامه بزرگراه حکیم بعد از تقاطع آزادگان به سمت غرب که به نام بزرگراه شهید همدانی نامگذاری شده دارای تقاطع‌هایی با معابر بزرگ دیگر است.
برای بهره‌برداری کامل از این بزرگراه و کاهش بار ترافیکی ورود و خروج از کرج به تهران باید این تقاطع‌ها بهسازی شوند تا جریان ترافیک با سرعت بیشتری برقرار شود. اتصال با بزرگراه دوگاز و بزرگراه تهران- کرج بخشی از این تقاطع‌ها هستند که پروژه‌های عمرانی مربوط به آنها در حال اجراست. پل R12 مقابل شهرک شهید خرازی از همین دست پروژه‌ها بود که دی‌ماه پارسال به بهره‌برداری رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید