• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
سه شنبه 8 خرداد 1403
کد مطلب : 226223
+
-

الزامات مجلس دوازدهم

یادداشت
الزامات مجلس دوازدهم

منصور‌حقیقت‌پور؛  نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

در پیامی که رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز کار مجلس دوازدهم صادر کردند، توصیه‌ها و ارشاداتی از سوی ایشان مطرح شد که در این بین، متوجه‌کردن منتخبان مردم به موضوعاتی چون «رعایت صداقت و تقوا»، «حرکت جمعی و همدلانه» و همچنین «دوری از تنش و نزاع» سرآمد این تأکیدات بود.
از طرفی، توجه‌دادن ایشان به اخلاق‌مداری و نصب‌العین قرار دادن تقوا و صداقت در کار منتخبان مردم در مجلس دوازدهم، دقیقا در راستای فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) است که فرموده بودند: «انما بعثت لِاُتمم مکارم الاخلاق»؛ یعنی مبعوث شده‌ام تا مکارم اخلاق را تمام کنم. در مدل حکمرانی ما، تمام وسایل و راه‌ها برای رسیدن به اهداف وجود دارد و در این مسیر به‌هیچ‌وجه انتظار نمی‌رود که با زیرپاگذاشتن اخلاق و صداقت راهی به منزل برسد؛ چراکه بدون رعایت این امر مشحون از فضلیت، هدفی محقق نخواهد شد. این موضوعی است که مجلس با رعایت آن می‌تواند در محقق‌کردن اهدافش موفق شود.
این در حالی است که حادثه ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیأت همراه ایشان ازجمله وزیر امورخارجه کشورمان، موجی ایجاد کرد تا شاهد وحدت و همدلی در میان آحاد مردم باشیم. به بیان دیگر، این اتفاق، روح وحدت را بار دیگر در جامعه ایرانی دمید که بسیار حائز اهمیت و توجه بوده و ذیل جمهوری اسلامی ایجاد شده است. از این جهت یک فرصت و سرمایه‌ای برای ما به‌دست آمده که انتظار می‌رود از آن به نحو احسن توسط نمایندگان در جهت پیشبرد اهداف متعالی استفاده شود تا مبادا این ظرفیت از دست برود.
شکی نیست که آرزوی همه ما کارآمدی و موفقیت برای مجلس دوازدهم است. برای رسیدن به این امر مهم - همانگونه که در پیام رهبر حکیم انقلاب هم اشاراتی به آن شد - هدف مجلس نباید به سمت مسائل دم‌دستی و کم‌اهمیت برود. ما از مجلس می‌خواهیم تا با هدایت دولت، مسیر را در جهت بهبود پول ملی و جایگاه اقتصادی ما در جهان تنظیم کند. موضوعات بی‌ارزش ضرر یا نفع خاصی در برابر مسائل اساسی مانند اشتغال جوانان و وضعیت اقتصادی ما ندارد. حتی اگر مصوبات مجلس از لحاظ تعدادی کم باشند ما انتظار داریم این مصوبات، اساسی‌تر و کارآمدتر باشد.
نکته پایانی اینکه مسیر مجلس نباید به سمت عوامگرایی و ضعف حرکت کند. به‌طور مثال، نباید قانونی تصویب کند که با کوچک‌ترین مقاومت از سمت برخی اصناف به محاق برود. نمونه دیگر اینکه، برخی شهرها دارای سد هستند که پشت آن سدها اصلا آبی وجود ندارد! علت آن است که نماینده‌ای تأکید دارد حتما در شهر و حوزه خود سد درست شود! این اقدامات عوامگرایانه موضوعی است که باید از آن پرهیز شود و تصمیمات منتخبان بهارستان، بنا به نیاز و مصالح مردم صورت بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید