• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22602
+
-

زن اعدامی پای چوبه دار مهلت گرفت


زن جوان که 7سال پیش شوهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود هفته گذشته پای چوبه دار رفت، اما در واپسین لحظات موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و قصاص نشود.

به گزارش همشهری، نخستین برگ این پرونده از 23خرداد‌ماه سال 90با گزارش قتل مردی در روستای کلاته ورامین ورق خورد. کارآگاهان جنایی در محل حادثه که یک گاوداری بود حاضر شدند و با جسد مردی 36ساله به نام اصغر روبه‌رو شدند که بر اثرخفگی جانش را از دست داده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که قربانی، نگهبان گاوداری بوده که به همراه همسر و دخترش در همانجا زندگی می‌کردند. صاحب گاوداری هنگام جابه جا کردن علوفه با جسد مرد جوان روبه‌رو شده بود. به‌نظر می رسید  همسر مقتول راز قتل شوهرش را می‌داند و سعی دارد حقیقت را پنهان می‌کند. به همین دلیل وی بازداشت شد. او گفت: 8سال پیش با اصغر ازدواج کردم. اوایل زندگی خوبی داشتیم اما شوهرم از طریق دوستان خلافکارش در دام اعتیاد گرفتار شد. هرچه پول در می‌آورد خرج مواد می‌کرد تا جایی که مجبور شدیم در گاوداری زندگی کنیم. شوهرم به‌عنوان نگهبان مشغول به‌کار شد و من هم کارهای مربوط به گاوداری را انجام می‌دادم.

وی ادامه داد:شوهرم به‌خاطر هر موضوع کوچکی دعوا راه می‌انداخت و حتی دخترم را هم به باد کتک می‌گرفت. او را مجبور می‌کرد برایش سیگار بخرد و اگر اعتراض می‌کردم مرا به باد کتک می‌گرفت تا اینکه چند روز پیش از حادثه دخترم وقتی از مغازه برگشت گفت سیگار گران شده است. شوهرم که به‌شدت عصبانی شده بود با کابل او را به باد کتک رفت. وقتی از دخترم دفاع کردم مرا هم کتک زد. دیگر نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل کنم؛ به همین دلیل به دادگاه خانواده رفتم و درخواست طلاق دادم. اصغر وقتی متوجه این موضوع شد مرا تهدید کرد و گفت طلاقم نمی‌دهد و اگر هم طلاق بدهد هرگز اجازه نمی‌دهد دخترم را ببینم. او بار دیگر ما را کتک زد و من که دیگر از اذیت‌های او خسته شده بودم تصمیم به قتلش گرفتم. روز حادثه از دوستم که به دیدن من آمده بود مقداری قرص خواب‌آور گرفتم و در قهوه حل کردم. وقتی اصغر آن را خورد دچار سرگیجه شد. تا اینکه برای سرکشی به گاوها از خانه خارج شد اما در میان راه روی علوفه‌ها افتاد. من هم با طناب بسته‌بندی یونجه او را خفه کردم و پس از آن با کمک دوستم جسد وی را در میان علوفه‌ها مخفی کردیم. این زن جوان پس از محاکمه در شعبه 113دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از آن پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده و شمارش معکوس برای قصاص این زن شروع شد. او هفته گذشته پای چوبه دار رفت اما درست لحظه‌ای که طناب دار دور گردنش افتاد با التماس از اولیای دم خواست تا او را ببخشند. در واپسین لحظات دل اولیای دم به رحم آمد و به زن جوان مهلت دادند. به این ترتیب متهم به قتل به زندان بازگشت و بررسی‌های قضایی در این پرونده همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید