• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22526
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  جلوگیری از هدر رفت آب

با توجه به اینکه وضعیت آب در کشور بحرانی شده است، دربسیاری ازمناطق تهران آب به دلیل آبیاری فضای سبز به هدر می‌رود. این درحالی است که بی‌خیالی پیمانکار و کارگر باعث این هدر رفت آب می‌شود. به‌نظرم باید قبل از آنکه کار به تانکر و دبه برسد،  قدری جدی‌تر به وضع آبیاری فضای سبز توجه شود.

8305...0919


  همکاری برای کاهش مصرف آب

سلام. با اینکه مشکل کمبود آب،  کشور و به‌خصوص پایتخت را تهدید می‌کند، اما متأسفانه اکثر مجتمع‌های مسکونی در تهران، حداقل هفته‌ای 2بار از آب شرب برای شست‌وشوی داخل حیاط و پیاده‌رو و خیابان محدوده مجتمع‌ها استفاده می‌کنند! آیا بهتر نیست ما شهروندان برای جلوگیری از کاهش آب با مسئولانی که مدام کمبود آب را گوشزد می‌کنند همکاری کرده و حداقل به‌خودمان رحم کنیم؟ لطفا این موضوع را گوشزد کرده و گزارشی در این‌باره بنویسید.

5642...0912


  یادی از هنرمند پیشکسوت

با سلام و تشکر از روزنامه وزین همشهری که به‌راستی و به دور از هرگونه مبالغه‌ای مطالب مردمی را در این ستون منتشر می‌کند. یکشنبه 17تیرماه در صفحه ادب و هنر در ستون شناسنامه به بهانه زادروز بهروز بقایی هنرمند پیشکسوت تئاتر یادی کرده بودید از این هنرمند که امیدوارم بیشتر از این درباره ‌ایشان بنویسید. به‌عنوان همکلاسی سال‌های دبیرستان این هنرمند با خواندن این یادداشت بعد از 47سال در من انگیزه‌ای ایجاد شد تا جویای حالش شوم. تماس گرفتم از مردم بخواهم برای سلامتی‌اش دعا کنند.

مسعود تخمیری از تهران


  امنیت روانی برای ساکنان

سلام. در خیابان مولوی و معابر منتهی به این خیابان حضور معتادان و فروشندگان مواد‌مخدر زندگی را برای سکنه این محله دشوار کرده است. به‌نحوی که از اوایل شب، فروشندگان به‌صورت علنی اقدام به توزیع مواد‌مخدر می‌کنند و عده‌ای هم کنار خیابان و در پیاده‌روها اقدام به استعمال مواد‌مخدر می‌کنند. انتظار داریم نیروی انتظامی با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری برای حل این مشکل راهکاری ارائه کنند تا ساکنان این محله احساس امنیت روانی داشته باشند.

گلایه تعدادی از ساکنان محل


  درد مستأجران را درک کنند

سلام.خیلی ممنونیم از روزنامه خوب همشهری. با اینکه ما مستأجران درددل و شکایت خود را از طریق ستون بامردم روزنامه همشهری برای مسئولان مطرح می‌کنیم، اما متأسفانه از طرف هیچ مسئول یا نماینده‌ای این فریادرسی دنبال نمی‌شود. واقعیت این است که چون همه مسئولان خودشان مالک هستند نباید هم درد مستأجران را درک کنند. کاش قانونی تصویب بشود که هر مسئول و نماینده‌ای حداقل نصف دوران خدمت‌اش را مستأجر باشد، بلکه حال ما را درک کند.

3667...0912


  بی‌حرمتی به بیماران

سلام. بی‌شک ارائه خدمات مناسب پزشکی، درمانی و برخورد مناسب کادر پزشکی و اخلاق پزشکی در مطب‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، از عوامل مهم و تأثیر‌گذار در درمان بیماران و ایجاد روحیه به آنان است. لطفا در مورد برخورد نامناسب پزشکان بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی گزارشاتی را در گفت‌وگو با بیماران منتشر کنید. واقعا بی‌حرمتی به بیماران در برخی بیمارستان‌ها بیداد می‌کند.

چگینی از تهران


  ضعف مدیریت و سوء‌مدیریت

سلام. از اینکه نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید جای تشکر دارد. با توجه به مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده در کشور، مسئولان باید موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند. متأسفانه الگوی مدیریت جهادی زمان جنگ در کشور ما به فراموشی سپرده شده است و ما سال‌هاست با ضعف مدیریتی مواجه هستیم و بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و اداری در کشور ما ناشی از ضعف مدیریت و سوء‌مدیریت است، نه تحریم‌هایی که از ابتدا هم وجود داشته است.

رضایی از تهران


  اقدامی برای کاهش قیمت‌ها

با سلام. از انتشار گزارشی که درخصوص افزایش بی‌رویه مسکن و اجاره‌بها بود، تشکر می‌کنیم. شما رسانه‌ها هم اگر به‌داد ما مردم نرسید ما مشکلاتمان را به کجا باید بگوییم. متأسفانه اینگونه افزایش قیمت‌ها فشار مضاعفی را بر قشر محروم جامعه وارد می‌کند. آیا نباید مسئولان برای کاهش قیمت‌ها اقدامی بکنند؟

گلایه تعدادی از مستأجران


  کودکان کار ساماندهی نمی‌شوند!

سلام. مشاهده همه‌روزه کودکان کار در خیابان‌ها و چهارراه‌ها برای شهروندان بسیار آزار‌دهنده شده است. این درحالی است که کودکان کار نظیر سایر شهروندان باید از حقوق انسانی نظیر آموزش، بهداشت روان و جسم، تغذیه مناسب و رفاه اجتماعی برخوردار باشند. متأسفانه مسئولان ذی‌ربط نه‌تنها برای جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار اقدامی نمی‌کنند، بلکه پیمانکاران شهرداری از این کودکان به‌عنوان زباله‌گرد در تفکیک زباله‌ها استفاده می‌کند! لطفا منعکس کنید.

عبادی از تهران


  نیاز به احداث بیمارستان سوانح و سوختگی

سلام. وقت بخیر. کارشناسان در حوزه سلامت معتقدند ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی در پایتخت باید از اولویت‌های مسئولان وزارت بهداشت باشد. این در حالی است تنها یک بیمارستان سوختگی در پایتخت به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کند که بسیار قدیمی است و با وجود بازسازی، شرایط استاندارد را برای بیماران سوانح سوختگی ندارد. آیا بهتر نیست اینگونه مراکز در مناطق مختلف پایتخت و کلانشهرها نیز احداث شود؟

2475...0919


  سختی‌های دریافت وام ازدواج

با سلام به همه کارکنان همشهری. با اینکه شرایط و مدارک برای دریافت وام ازدواج را به بانک تحویل داده‌ایم، اما به بهانه نداشتن اعتبار، پرداخت وام را به آینده نامعلوم موکول کرده‌اند. از طرفی الان برای هر کدام از زوجین یک ضامن نیاز است. این ضامن باید از بانک وام‌دهنده حقوق بگیرد یا یک حساب جاری «فعال» (که معیارهای فعال بودن نامعلوم است) در آن بانک داشته باشد یا اینکه جواز کسب داشته باشد! لطف کنید در رابطه با مشکلات دریافت وام ازدواج گزارشی تهیه کنید.

8513...0990

این خبر را به اشتراک بگذارید