• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22591
+
-

زیردریایی کوچک برای نجات اسیران غار

زیردریایی کوچک برای نجات اسیران غار


شمارش معکوس برای نجات فوتبالیست‌های کوچک اسیر شده در غاری در تایلند به همراه مربی‌شان شروع شده است. زمان تنظیم این گزارش 8 نفر از جمع ۱۲ نفره این پسربچه‌ها نجات پیدا کرده‌اند اما سرعت عملیات نجات پایین است و نگرانی‌ها از بیشتر شدن سطح آبی که این غار را فراگرفته با بارندگی‌های پراکنده بیشتر شده است. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس که تیمی از مهندسان خود را برای کمک در عملیات نجات به تایلند اعزام کرده در توییتر خود حالا از طرح یک زیردریایی کوچک رونمایی کرده که می‌تواند سرعت انتقال این بچه‌ها را از داخل غار به بیرون افزایش دهد. گروه ۱۲نفره این بچه‌های فوتبالیست به همراه مربی ۲۵ساله‌شان بیشتر از ۲هفته است که داخل این غار گرفتار شده‌اند. گروهی می‌گویند آنها برای ترس از سیلاب یا کنجکاوی وارد غار شدند اما با شروع باران‌های شدید و افزایش حجم آب در این غار گرفتار شده‌اند. برای عبور از آب نیاز به کپسول اکسیژن و آموزش اولیه غواصی است اما استفاده از طرح ماسک می‌تواند این مسئله را برطرف کرده و سرعت نجات را افزایش دهد.

به گزارش همشهری، آنچه ماسک در ذهن دارد بیشتر به پادهای نجات شبیه است و پس از قرار گرفتن پسربچه‌ها در آنها باید توسط غواص‌ها حمل شود. گفته می‌شود که وزن کم این زیر دریایی، امکان حملش را توسط دو غواص مهیا می‌سازد و ضمنا بدنه کوچک آن به راحتی از میان تونل‌های باریک محل حادثه عبور خواهد کرد.

عبور از زیر آب این غار سخت است و پیش از این یک غواص سابق نیروهای ویژه تایلند که بسیار حرفه‌ای بوده در این مسیر جان باخته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید