• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225602
+
-

افزایش 7هزار مترمربع فضای سبز بزرگراهی

بزرگراه چمران جنوب به همت غرب در صد‌و‌بیست‌و‌دومین پویش امید و افتخار متصل شد

امید و افتخار
افزایش 7هزار مترمربع فضای سبز بزرگراهی

سیدمحمد فخار-روزنامه‌نگار

دیروز بزرگراه چمران با یک تقاطع غیرهمسطح به همت متصل شد، اما همین رخداد مفید برای ترافیک شهر هم خالی از جنبه‌های محیط‌زیستی نبود. با افتتاح این تقاطع غیرهمسطح که طی 13ماه آماده شده، 7هزار مترمربع فضای سبز نیز به شهر افزوده شده است. خبر خوش دیگر اینکه با بهره‌برداری از این پروژه ۷کیلومتر از مسیر ترددی شهروندان کم شده و بار ترافیکی معبرهای اطراف کاهش می‌یابد.

سرانه 16و‌نیم مترمربعی فضای سبز در تهران
آیین بهره‌برداری از این دسترسی که جنوب به شمال چمران به سمت غرب بزرگراه همت را فراهم می‌کند، در صدوبیست‌و‌دومین پویش امید و افتخار برگزار شد. در این مراسم، رئیس شورای شهر تهران‌ گفت: همه همت و تلاش ما این است که رضایت مردم را بعد از این ‌پروژه‌هایی که در تهران انجام می‌دهیم، ببینیم.
مهدی چمران افزود: جای بسی خوشحالی است که سرانه فضای سبز در تهران به ۱۶ و نیم‌مترمربع رسیده و باید باز هم افزایش یابد. او با بیان اینکه اجرای پروژه‌های معاونت فنی در برنامه چهارم توسعه شهر تهران پیش‌بینی شده است، گفت: قطعا پروژه دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهیدهمت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهیدنواب - شهیدتندگویان تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی خواهد داشت، اما دقت داشته باشید که برای رفع ترافیک در شهر تهران نیازمند یک حرکت ویژه و استفاده از حمل‌ونقل عمومی به جای حمل‌ونقل شهری هستیم و ان‌شاءالله هرچه زودتر بستر توسعه حمل‌ونقل عمومی فراهم شود.

میدان جی مسدود می شود
معاون فنی و عمران شهرداری تهران در این مراسم گفت: قطار خدمت مدیریت شهری شتاب گرفته و این مسیر برگشت‌ناپذیر است. برنامه‌ریزی بسیار جامعی که از ابتدای این دوره در معاونت فنی و عمرانی پایه‌گذاری شد، به‌نحوی بود که همان مسیر شتاب بیشتری گرفت.  هادی حق‌بین با بیان اینکه ما صرفا در موضوع آزادراه و بزرگراه افتتاح نداریم، گفت: موضوع آسفالت هم کمافی‌السابق ادامه دارد. در سایر بخش‌های عمرانی شهر هم اتفاقات مهم در جریان است.
یکی از پروژه‌های مهم پروژه خانه شهر است که ظرف 6‌ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود. همینطور پارکینگ‌های متعددی در سطح شهر در حال اجراست که پارکینگ مینابی در منطقه ۱۵ افتتاح خواهد شد؛ ضمن اینکه اجرای پلازاهای شهری و شبکه آب‌های سطحی از دیگر برنامه‌های معاونت فنی و عمرانی است که امیدوارم توفیق تحقق این پروژه‌ها را داشته باشیم. حق‌بین درباره اعتبار اجرای تونل متوسلیان گفت: اعتبار پروژه متوسلیان مشارکتی است و در فاز مطالعات اولیه است. این پروژه بسیار بزرگ است و موضوعات قراردادی آن پیچیده است. به‌زودی و در همین دوره فاز اجرایی آن آغاز می‌شود. معاون شهردار تهران درباره مسدود شدن قسمتی از معبر در ادامه پروژه یادگار امام ادامه داد: با برگزاری جلسه شورای تامین و بیان اهمیت موضوع برای تقاطع بزرگراه یادگار امام مجوز اخذ شد. عملیات اجرایی یک سال زمان می‌برد و میدان جی از بالا یک سال مسدود خواهد بود و مسیر جایگزین برای آن مشخص شده است.



مکث


 

این خبر را به اشتراک بگذارید