• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225576
+
-

تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور

شرکت یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی

دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از اول خرداد در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند زیرا طبق مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی دوره متوسطه دوم در پذیرش دانشگاه‌ها تأثیر دارد. براساس این خبر یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم از ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد. در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی، سهم ۵۰ درصدی دارد که ۲۸ درصد برای دروس عمومی و ۲۲ درصد برای دروس اختصاصی است. دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم باید از ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در امتحانات نهایی شرکت کنند. طبق تأکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سؤالات امتحانات نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شوند و طراحی سؤالات چند روز قبل از برگزاری آزمون در قرنطینه و امنیت کامل و با کمک گروهی از دبیران با تجربه در مرکز  انجام می‌شود.  

با شناسنامه در جلسه امتحان حاضر شوید
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: دانش‌آموزانی که کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی را دریافت نکرده‌اند صرفا با ارائه شناسنامه در جلسه آزمون حضور یابند.
هرچند که آموزش و پرورش پیش‌تر اعلام کرده بود دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون‌های نهایی از ساعت ۲۲، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت برای دریافت کارت‌های ورود به جلسه امتحان اقدام کنند اما این فرایند به‌دلیل مشکلات فنی در سامانه امکانپذیر نشد و این موضوع منجر به نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده است. این وزارتخانه دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده‌اند از طریق مدرسه محل تحصیل خود از آدرس حوزه آزمون خود مطلع خواهند شد. بدیهی است این گروه از دانش‌آموزان صرفاً با ارائه شناسنامه می‌توانند در جلسه آزمون حضور یابند. آن گروه از متقاضیان ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی که موفق به دریافت کارت ورود به جلسه نشده‌اند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش مناطق، از محل حوزه آزمون خود مطلع خواهند شد و با ارائه مدرک شناسایی معتبر و عکس‌دار در حوزه حضور می‌یابند.

این خبر را به اشتراک بگذارید