• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225551
+
-

دستگیری قاتل فراری پس از تور اروپایی

جنایی
دستگیری قاتل فراری پس از تور اروپایی

 مردی که 21سال قبل همسرش را به قتل رسانده و به خارج از کشور گریخته بود، پس از آنکه در کشورهای مختلف اروپایی زندگی کرد با این تصور که پلیس دیگر در تعقیبش نیست به ایران برگشت اما در فرودگاه دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، این مرد که با همسر و 2فرزندش در یکی از شهرهای استان کرمانشاه زندگی می‌کرد سال82 در جریان درگیری با همسرش او را به قتل رساند. او در ادامه با پدر همسرش تماس گرفت و جزئیات جنایت را بازگو کرد و گفت قصد دارد از ایران فرار کند. وقتی پدر مقتول این ماجرا را به پلیس گزارش کرد، کار از کار گذشته و داماد جنایتکارش از مرز عبور کرده بود. از آن زمان تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد اما ردی از او به دست نیامد.

فرودگاه امام خمینی ره، 21سال بعد
چند روز قبل هواپیمایی که از ترکیه به تهران پرواز کرده بود روی باند فرودگاه امام خمینی به زمین نشست. مسافران یک‌به‌یک از گیت عبور کردند و وارد سالن ترانزیت فرودگاه شدند. در این بین مأمور کنترل گذرنامه وقتی مشخصات یکی از مسافران را که مرد میانسالی بود، کنترل کرد به او مشکوک شد. سوابقی که از او در سیستم پلیس ثبت شده بود نشان می‌داد که او از 21سال قبل به اتهام قتل عمدی تحت تعقیب است و همان مردی بود که سال‌ها قبل همسرش را  در کرمانشاه به قتل رسانده و گریخته بود. به این ترتیب وی دستگیر و پرونده‌اش به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.
متهم به قتل وقتی تحت بازجویی قرار گرفت جنایت را انکار کرد و گفت: 21سال قبل وقتی به خانه‌مان رفتم با جسد همسرم روبه‌رو شدم. افراد ناشناس او را به قتل رسانده بودند و من از ترس فرار کردم. بعد از چند روز به ترکیه فرار کردم. مدتی آنجا بودم اما ترسیدم که پلیس ایران من را دستگیر کند. به همین دلیل از آنجا به کشورهای اروپایی سفر کردم. در این مدت در کشورهای زیادی اقامت داشتم؛ اما در نهایت در سوئد ماندم و سال‌ها در آنجا زندگی کردم. زندگی در غربت سختی‌های زیادی داشت تا اینکه درنهایت تصمیم گرفتم به ایران برگردم. با خودم فکر کردم که ماجرای قتل همسرم برای سال‌ها قبل بوده و دیگر هیچ‌کس این ماجرا را پیگیری نمی‌کند. از طریق ترکیه خودم را به ایران رساندم اما در همان گیت ورودی دستگیر شدم.
براساس این گزارش از آنجا که این قتل در استان کرمانشاه اتفاق افتاده است، پرونده با صدور قرار عدم‌صلاحیت از دادسرای امور جنایی تهران به کرمانشاه فرستاده شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید