• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 29 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225481
+
-

گره‌های کور مدیریت شهری گشوده شد

یادداشت
گره‌های کور مدیریت شهری گشوده شد

میثم مظفر؛ رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران

شورای شهر تهران این روزها وامدار فردی است که در ادوار شورای شهر نقش کلیدی داشته است و تجربه فراوانی در حوزه نظارتی دارد. مهندس چمران و رئیس شورای شهر تهران تاثیر مشهودی در تهیه و تدوین طرح جامع و نقشه تفصیلی تهران داشته است و  اگر تلاش و اهتمام ایشان در دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر تهران نبود، این طرح هیچ‌گاه به سرانجام نمی‌رسید.
تهیه و ابلاغ طرح تفصیلی جدید در اوایل دهه 90، موجب انتظام‌بخشی به ساخت‌وساز در نقاط مختلف شهر و ارتقای شیوه و مناطق شهرسازی کشور شد. مهندس چمران چه در سال‌هایی که در کسوت رئیس شورا مشغول خدمتگزاری به شهروندان تهرانی بود، چه در سال‌هایی که این عنوان را نداشت، با توجه به تجربه و اندوخته گرانبهایی که در تهران به‌عنوان پایتخت یک کشور اسلامی دارد، در سطوح مختلف نظام مورد توجه و محل مشورت بوده و از تجربیات ایشان چه در مجلس شورای اسلامی، چه در شورا و چه در بخش‌های مختلف دولت استفاده شده است.  ایشان ذخیره‌ای گران‌سنگ و ذی‌قیمت برای تمام دوستداران ایران عزیز است.
گذشته از جایگاه سترگ علمی و تجربیات ارزشمند، می‌توان ساعت‌ها درباره شیوه مدیریت وی نوشت. مدیریت مدبرانه او در اعوجاج‌ها، تنش‌ها و اختلافات در دوره‌های مختلف ارزشمند است و با تدبیر خود گره‌های کور را باز کرده و موجب دفاع از حیثیت شورا شده است. در همین دوره مدیریت شهری شاهد بودیم اگر چمران حضور نداشت، ممکن بود شورا از مدار کار و حرکت در مسیر خدمتگزاری به مردم خارج شود. بعضا خصلت‌های رفتاری متفاوتی را در شورا می‌بینیم که شاید برخی از این رفتارها تندروی و خارج از نظام منطقی و گفت‌وگوی سازنده تلقی شود. اما نقش محوری چمران باعث شده اگر شورا برای مدت زمان کوتاهی هم وارد حاشیه ‌شود، به سرعت به مسیر خدمتگزاری صحیح بازگردد. همه باید قدر وی را در شورا و مجموعه مدیریت شهری بدانند. چمران به‌عنوان فردی که سخنانش فصل‌الخطاب و محور وحدت است، باید برای همه مورد احترام باشد. باید پذیرفت که در یک کار تشکیلاتی به رهبری و مدیریت یک بزرگ‌تر و صاحب ‌تجربه نیاز است. اگر مدیر ارشد به‌عنوان سکاندار، تشخیصی دارد و تذکری می‌دهد، انتظار می‌رود همه تمکین کنند تا کار جمعی به سرمنزل مقصود رسانده و از حواشی و افتراق جلوگیری شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید