• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225280
+
-

تیم وحشت

در کشتی آزاد فقط 3تیم به‌صورت کامل به المپیک پاریس می‌روند و آمریکا روی کاغذ در تمام اوزان شانس مدال دارد

تیم وحشت

مسابقات گزینشی المپیک در کشتی آزاد درحالی به پایان رسید که فقط 3تیم آمریکا، روسیه و جمهوری آذربایجان موفق به کسب سهمیه کامل شدند. تیم ایران هم با 5سهمیه کارش را در مسیر پاریس به پایان برد و 5کشتی‌گیر روی تشک المپیک2024 دارد.

   لی بلای جان سبک‌وزن‌ها
از بین 3تیمی که سهمیه کامل المپیک را کسب کردند، به‌نظر می‌رسد آمریکا بهترین وضعیت را دارد و می‌شود در تمام اوزان آنها را مدعی کسب مدال دانست. آمریکایی‌ها در استانبول که آخرین مرحله گزینشی المپیک بود، در وزن 57کیلوگرم از پدیده جدیدشان رونمایی کردند.
اسپنسر لی که مدال طلای نوجوانان جهان2014 و 2طلای جوانان جهان در سال‌های 2015 و 2016 را دارد، در مسابقات کسب سهمیه استانبول همه رقبایش را به‌راحتی شکست داد و به سهمیه المپیک رسید. او در مسابقات انتخابی آمریکا هم توماس گیلمن، دارنده برنز المپیک و طلای جهان را شکست داد تا نشان دهد مدعی اصلی مدال در پاریس2024 است. آمریکایی‌ها در وزن 65کیلوگرم زین ردرفورد را با خود به پاریس می‌برند؛ دارنده مدال طلای جهانی2023 در وزن 70کیلوگرم که با تغییر وزن توانست علاوه بر دوبنده تیم ملی آمریکا، سهمیه المپیک را هم به‌دست بیاورد. رحمان عموزاد، ملی‌پوش ایران در این وزن است که طلای جهان در سال2022 را در کارنامه دارد.

   خوش‌خیالی برای نبودن تیلور
کایل داک که 2مدال طلای جهان در وزن 79کیلوگرم دارد، برای المپیک توکیو به 74کیلوگرم رفت و در وزن جدید هم مدال برنز گرفت. داک در مسابقات جهانی 2021 و 2022 هم طلای جهان را در این وزن صاحب شد. او در المپیک پاریس هم یکی از شانس‌های مدال طلا محسوب می‌شود. در این وزن کشتی آزاد ایران یونس امامی را دارد که 2مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی هانگژو را در اختیاردارد.
جنجالی‌ترین چهره تیم ملی آمریکا که خبر انتخابش در ایران هم خیلی سروصدا کرد، آرون بروکس در وزن 86کیلوگرم بود. او در مسابقات انتخابی تیم آمریکا دیوید تیلور را شکست داد و به‌عنوان ملی‌پوش این وزن انتخاب شد. تیلور 5مرتبه حسن یزدانی را شکست داده و غیبت او در المپیک خبر خوبی برای یزدانی است. اما خبر بد برای یزدانی هم این است که بروکس یک پدیده برای کشتی آمریکاست و در 2کشتی که با تیلور گرفت، نشان داد چه کشتی‌گیر توانمندی است. بروکس طلای نوجوانان جهان در سال2017 و طلای زیر 23سال قهرمانی جهان در سال2023 را دارد.

   خیز اسنایدر برای مدال سوم
کایل اسنایدر در وزن 97کیلوگرم طلا و نقره المپیک را دارد و ملی‌پوش تیم ملی آمریکا در المپیک پاریس است. او در تورنمنت یاشاردوغو کامران قاسمپور را شکست داد و در مقابل امیرعلی آذرپیرا شکست خورد. اسنایدر نقش مهمی در انتخاب نفر 97کیلوگرم ایران داشت و با توجه به نتایج ایرانی‌‌ها در کشتی با او، آذرپیرا ملی‌پوش ایران شد.
میسون پاریس در دسته فوق‌سنگین 125کیلوگرم ملی‌پوش آمریکاست. او طلای جوانان و برنز بزرگسالان جهان و طلای پان‌آمریکن را دارد. در این وزن پرامیدترین کشتی‌گیر ایران یعنی امیرحسین زارع حضور دارد که در جهانی2023 تنها طلای تیم کشتی آزاد ایران را کسب کرد.

بروکس یک پدیده برای کشتی آمریکاست و در 2کشتی که با تیلور گرفت، نشان داد چه کشتی‌گیر توانمندی است. بروکس طلای نوجوانان جهان در سال2017 و طلای زیر 23سال قهرمانی جهان در سال2023 را دارد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید