• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225282
+
-

نكته بازی

کل فصل یا 13دقیقه؟
یکی از اخبار بد دیروز این بود که سعید صادقی در روز تعطیلی تمرین پرسپولیس آسیب دیده و مچ پایش را گچ گرفته. طبیعتا این خبر در مورد هر انسانی دردناک است و آرزو می‌کنیم صادقی هم سلامتی‌اش را هر‌چه سریع‌تر به‌ دست بیاورد اما با این تیتر بعضی رسانه‌ها که «شوک به پرسپولیس؛ صادقی فصل را از دست داد» مشکل داریم. اولا که آیا واقعا مصدومیت بازیکنی که امسال در لیگ برتر کلا یک گل زده و هیچ پاس‌گلی هم نداده، «شوک» است؟ بعد هم «کل فصل» یعنی چه؟ فقط 3هفته تا پایان لیگ مانده و اگر قرار بود صادقی در 3هفته پیش‌رو هم به اندازه 3هفته قبل به میدان برود، باید 13دقیقه بازی می‌کرد که حالا آن را از دست داده. همین!

VAR اینجا به‌کار نمی‌آید
غائله بزرگ مسابقات هفته گذشته، کرنر منجر به گل استقلال مقابل فولاد بود. اول همه کارشناسان داوری گفتند کرنر به اشتباه اعلام شده، بعد احمد آل‌نعمه مدعی شد حمید بوحمدان گفته توپ به پای او خورده و کرنر درست بوده، در ادامه تعداد زیادی از همان کارشناسان نظرشان را عوض کردند و گفتند: «حالا که خوب می‌بینیم، توپ برخورد داشته!» در ادامه آل‌نعمه حرفش را عوض کرد و گفت: «بچه‌ها در رختکن یک کرنر دیگر را می‌گفتند و من از وسط حرف‌هایشان رسیدم!» ما که آخرش نفهمیدیم چه شد اما چون در فضای بعد از این بازی بار دیگر خیلی زیاد از ضرورت استفاده از VAR صحبت شد، عرض کنیم که کمک‌داور ویدئویی فقط در مورد صحنه‌های داخل محوطه جریمه و احتمال اخراج کاربرد دارد و کرنر شدن یا نشدن توپ را اصلا نگاه نمی‌کند.

می‌خواهی فیکس باشی یا ذخیره؟
یکی از عجیب‌ترین تقاضاها برای حضور در تیم ملی، از سوی امیر روستایی انجام شده. اسم او از زمانی به گوش هواداران آشنا شد که کالدرون به شکلی غیرمنتظره این بازیکن را در ترکیب اصلی بازی هفته اول لیگ نوزدهم مقابل پارس‌جنوبی قرار داد. با این حال روستایی از فرصت‌هایی که در آن مقطع به دست آورد استفاده خوبی نبرد و نهایتا پرسپولیس را ترک کرد. این اواخر اخباری در مورد درخشش او در لیگ دسته دوم قطر منتشر شد و بعد از آن هم گویا به لیگ بحرین پیوسته. اتفاق بامزه اما تقاضای روستایی 26ساله برای حضور در تیم ملی است. فقط کاش او توضیح می‌داد دوست دارد در تیم ملی فیکس باشد یا ذخیره؟ انصافا در شرایطی که امثال علیپور، آل‌کثیر و... یک اردو هم دعوت نمی‌شوند، شما چه انتظاری داری برادر؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید