• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22523
+
-

نان به نرخ کدام روز؟

خبر:

این روزها برخی از رسانه‌ها به سراغ دغدغه نانواها رفته‌اند و از مشکلات‌شان گزارش می‌دهند. آنها به نقل از نانواها به انتقاد از دولت پرداخته‌اند که چرا به فکر آنها نیست و پیشنهاد این است که یا اجازه افزایش قیمت را بدهد یا هزینه‌های نانوایی‌ها را کاهش دهد تا نان نانواها آجر نشود.

نقد: اینکه رسانه‌های یادشده، سراغی از نانوایی‌ها می‌گیرند و مشکلات‌شان را بازتاب می‌دهند، البته کاری درست و قابل دفاع است مشروط به اینکه اگر دولت به پیشنهاد نانواها عمل کند و اجازه افزایش قیمت نان را بدهد، دوباره ساز گران‌شدن قیمت نان و افزایش هزینه شهروندان را بهانه‌ای برای انتقاد از دولت نکنند و به‌اصطلاح رویکرد نان به نرخ روز را در پیش نگیرند.

 انتظار می‌رود در کالبدشکافی مشکلات نانوایی‌ها بیش از آنکه یک روز از دغدغه آنها گزارش دهیم و روزی به بهانه عرضه نان با قیمت واقعی به انتقاد از دولتمردان بپردازیم، عینک واقع‌بینی را روی دیدگان‌ قرار دهیم و کمک کنیم تا اقتصاد نانوایی‌ها تابع واقعیت بازار شود و نظام کنونی تولید و توزیع نان در کشور اصلاح شود. نان به نرخ روز خوردن دیگر جواب نمی‌دهد و مردم هم باید بپذیرند که نانوایی خیریه نیست و دخل و خرج آنها باید بخواند.

این خبر را به اشتراک بگذارید