• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225213
+
-

قاتل شیما آزاد شد

قاتل شیما، دختر 16ساله‌ای که جسدش 15‌ماه پس از گم ‌شدنش در حیاط یک خانه قدیمی پیدا شده بود، پس از بخشیده شدن از سوی اولیای دم آزاد شد.
به گزارش همشهری، شیما 26مردادماه سال 98 وقتی از خانه بیرون رفت، ناپدید شد و دیگر کسی او را ندید. بررسی‌های پلیس در این پرونده‌ ماه‌ها طول کشید و در نهایت مأموران، مرد میانسالی را دستگیر کردند که با ماشینش‌ مسافرکشی می‌کرد و شیما آخرین بار سوار ماشین او شده بود. این مرد یک‌بار دستگیر شد، اما چون مدرکی علیه وی نبود، آزاد شد. با این حال وقتی مأموران او را دوباره بازداشت کردند، اعتراف کرد که شیما را به قتل رسانده و جسد را در باغچه حیاط خانه قدیمی صاحبخانه‌اش دفن کرده است. به این ترتیب با پیدا شدن بقایای جسد شیما، اسرار ناپدید شدن دختر 16ساله برملا شد.
در جریان رسیدگی قضایی به این پرونده پدر و مادر واقعی شیما که از کودکی سرپرستی او را به زن و شوهری سپرده بودند، خواهان قصاص قاتل شدند. اما پیش از محاکمه، پدر و مادر واقعی شیما در ازای دریافت دیه، قاتل دخترشان را بخشیدند.مادر واقعی شیما گفت: شیما که آن زمان اسمش را مریم گذاشته بودم، از ازدواج دومم بود. زمانی که من شیما را به دنیا آوردم اعتیاد داشتم. یک روز به ‌خاطر اعتیاد دستگیر شدم و من و بچه‌ام را به دادگاه بردند. با برادرم تماس گرفتم و شیمای 10روزه را به او سپردم، اما بعد از 20روز که آزاد شدم، برادرم گفت دخترم را به یک زوج سپرده است و من وقتی شنیدم آنها آدم‌های خوبی هستند، دیگر سراغ دخترم نرفتم تا اینکه فهمیدم او به قتل رسیده است.
با گذشت والدین واقعی شیما، قاتل از چوبه دار فاصله گرفت، اما به لحاظ جنبه عمومی جرم و به اتهام آدم‌ربایی به تحمل 8سال حبس محکوم شد. او به زندان انتقال یافت، اما نامه‌ای نوشت و درخواست عفو کرد. او گفت که سنش بالا رفته و دچار بیماری‌های مختلف شده و آرزو دارد بقیه عمرش را بیرون از زندان بگذراند. درخواست عفو او پذیرفته شد و این مرد چند روز قبل از زندان آزاد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید