• دو شنبه 18 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 1 محرم 1446
  • 2024 Jul 08
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225113
+
-

پاسخ به یک شبهه

انعقاد قرارداد‌های شهرداری تهران با شرکت‌های چینی برای تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو و تاکسی، با هدف برون‌رفت از مشکلات این حوزه صورت گرفت؛ اما از همان ابتدا با حواشی زیادی مواجه شد. عده‌ای ظرفیت شرکت‌های داخلی را مطرح کردند و برخی هم مبالغ توافق‌شده را مورد نقد قرار دادند.
بعضی هم در این میان شرکت‌های طرف قرارداد را زیر سؤال بردند. عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، در خصوص محرمانه بودن این قرارداد واکنش نشان داد  و همچنین تأکید کرد که نسخه‌ای از قرارداد در اختیار رئیس شورا و رؤسای کمیسیون‌های مرتبط قرار گرفته است.

صیانت از بیت‌المال
در قرارداد با شرکت‌های چینی سعی شده است ناوگان (اتوبوس و تاکسی و...) با بهترین کیفیت اما با قیمت مناسب تأمین شود. بعضی از قراردادها را هم پس از کشف قیمت در سفر به چین و مشاهده قیمت‌های واقعی کاهش دادیم؛ چراکه نباید پول بیت‌المال را با خرید گران‌تر ضایع کنیم.

مفاد قراردادها محرمانه است
برخلاف اظهارنظرها نسخه‌ای از قراردادها برای رئیس شورای شهر تهران و رؤسای کمیسیون‌های مرتبط، ازجمله نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا و سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا ارسال شده است.
درباره محرمانه‌بودن قراردادها باید عنوان کنم که محرمانگی به این معنا نیست که همه در یک جای مخفی به‌دوراز هرگونه وسایل ارتباط‌جمعی و رسانه‌ای دور هم جمع شده باشند؛ بلکه توافق و خواسته طرفین قرارداد برای مصون‌ماندن از تبعات تحریم‌های ظالمانه آمریکا، عدم‌افشای عمومی مفاد قرارداد بود.
 منظور از محرمانگی، در حقیقت پرهیز از انتشار عمومی در رسانه‌هاست. برخی گفتند اگر محرمانه بوده چرا در جلسه امضای قرارداد عکس گرفتید؟! به‌نظر می‌رسد تصور این دوستان از قرارداد محرمانه یک اقدام غیرمعمول و زیرمیزی و یواشکی است! خب، این تصور غلط است. بخش‌های قابل‌توجهی از مذاکرات منتهی به قرارداد از طرف ما فیلم‌برداری هم شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید