• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225109
+
-

کیوسک

زنده بودن سنوار، نماد شکست اسرائیل
 نیویورک تایمز[آمریکا]

یحیی سنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه نه‌تنها بعد از 7 ‌ماه از گذشت جنگ به‌عنوان یک فرمانده با اراده و قدرتمند ظاهر شده، بلکه یک مذاکره‌کننده هوشمند است که طرح‌های اسرائیل برای پیروزی در عرصه جنگ را نیز با شکست مواجه کرده است. زنده بودن سنوار آن هم ۷‌ماه بعد از جنگ در غزه به‌خودی خود نمادی از شکست اسرائیل در جنگ غزه به شمار می‌رود. اسرائیلی‌ها تاکنون به‌دنبال قتل او بودند.

اختلاف بایدن و نتانیاهو بر سر قدرت
واشنگتن پست[آمریکا]

اختلافات عمیقی بین نتانیاهو و بایدن به‌عنوان رهبران اسرائیل و آمریکا به‌دلیل تضاد منافع سیاسی داخلی وجود دارد. نتانیاهو به دلیل ترس از سقوط نمی‌خواهد جنگ در رفح متوقف شود، اما بایدن هم جنگ در رفح را باعث شکست خود در انتخابات آمریکا می‌داند و این مسئله باعث شده تا بایدن با جنگ در رفح مخالفت کند. این وضعیت، تقابل بایدن و نتانیاهو را به‌دلیل تقلا برای ماندن در قدرت سیاسی افزایش داده است.

حمله به رفح نتیجه جنگ غزه را تغییر نمی‌دهد
گاردین[ انگلیس]

تهاجم ارتش اسرائیل به شهر رفح فلسطین گامی نابخردانه است که فاجعه جدیدی را برای بیش از یک میلیون فلسطینی به ارمغان می‌آورد. بنیامین نتانیاهو با وجود هشدارها درباره فاجعه دستور حمله را صادر کرده است. کارشناسان اسرائیلی ازجمله یکی از مقامات سابق موساد، تردید دارند که عملیات نظامی در رفح تغییر‌دهنده بازی باشد و شاید عملیات در رفح در بهترین حالت ممکن یک تغییر تاکتیک باشد.

 اوکراین مقابل روسیه کم آورده است
وال‌استریت ژورنال[آمریکا]


ضعف پدافند هوایی اوکراین باعث شده تا کی‌یف درصد کمتری از موشک‌ها و پهپادهای روسیه را نسبت به قبل رهگیری و ساقط کند. در ۶ ماهه گذشته، اوکراین حدود ۴۶ درصد از موشک‌های روسیه را رهگیری کرده؛ درحالی‌که این میزان پیش از این بازه زمانی ۷۳ درصد بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :