• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224893
+
-

نكته بازی

رندش کن برود دنبال کارش!
بین بعضی پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال، مسابقه «اثبات تعصب» وجود دارد و آنها گمان می‌کنند هر چه چشم بسته‌تر به حمایت از تیمشان برخیزند، کارشان درست‌تر است و مردم بیشتر متوجه وفاداری آنها خواهند شد. در همین راستا هر روز انواع و اقسام جملات عجیب و غریب تولید می‌شود. در یکی از جدیدترین نمونه‌ها، پرویز مظلومی، پیشکسوت استقلال گفته: «پرسپولیس 14امتیازش را با اشتباهات داوری گرفته»؛ یعنی طوری که انگار استاد، گونیا و نقاله دستش گرفته و دقیقا همه‌‌چیز را محاسبه کرده است. پرویزخان یک مقدار دیگر جلوتر می‌رفت، کلا چیزی از امتیازات پرسپولیس باقی نمی‌ماند و این تیم به دسته دوم سقوط می‌کرد. به‌نظر ما او لااقل باید این عدد را رند کند و بگوید 20امتیاز حریف سنتی به‌خاطر داوران بوده. اینطوری شیک‌تر است!

خبری از ترمز نیست
روزهای خوب شهاب زاهدی در لیگ ژاپن ادامه دارد و حالا پوشش درخشش او در جی‌لیگ به برنامه ثابت رسانه‌ها در شروع هر هفته تبدیل شده است. تیم زاهدی یعنی آویسپا فوکوئوکا در حالی در یک بازی خانگی مقابل کیوتو سانگا به برتری 3بر 2دست یافت که مهاجم ایرانی گل نزد اما در عوض در دقایق آغازین بازی پاس گل نخست فوکوئوکا را به زیبایی برای هم‌تیمی‌اش ارسال کرد. این دومین پاس گل زاهدی در جی‌لیگ بود که کنار 6گل زده این بازیکن، باعث شده او به‌طور مستقیم در ثبت 8گل برای تیمش نقش داشته باشد. با توجه به اینکه زاهدی کلا چیزی حدود 650دقیقه برای تیم جدیدش بازی کرده، می‌توان گفت او تقریبا هر 80دقیقه یک گل زده یا ساخته است.

متأسفانه قهرمان شدیم!
دورتموند و رئال‌مادرید در حالی به بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته‌اند که اگر دورتموند شکست بخورد، سود بیشتری می‌کند! باشگاه آلمانی در تابستان جود بلینگام را به رئال فروخته و در قرارداد او ذکر شده اگر مادریدی‌ها قهرمان اروپا شوند، 5میلیون یوروی دیگر هم باید به دورتموند داده شود. حالا دست روزگار خود دورتموند را در این مسیر قرار داده. با توجه به اینکه فاصله پاداش تیم‌های اول و دوم لیگ قهرمانان کمتر از 5میلیون یورو است، از نظر مالی به سود آنهاست که شکست بخورند و پول بلینگام را بگیرند. آدم یاد ایرج عرب، مدیرعامل اسبق پرسپولیس می‌افتد که بعد از دبل قهرمانی این تیم در فصل هجدهم با گلایه از مشکلات مالی گفته بود: «این وسط متأسفانه ما قهرمان جام‌حذفی هم شدیم و آپشن پاداش بازیکنان فعال شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید