• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224554
+
-

معجزه نمی‌خواهیم

بازیکنان تیم ملی والیبال با اینکه مسیر سختی برای رفتن به المپیک دارند ولی با‌انگیزه‌تر از همیشه هستند

تمرین تیم ملی والیبال خبرهای خوب و بد را با هم داشت. در این تمرین که دیروز با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد، بیشتر خبرهای بد درباره مصدومیت‌ها بود و خبرهای خوب هم به لژیونر‌شدن بازیکنان اختصاص داشت‌؛ به‌خصوص خبر حضور جواد کریمی در لیگ برزیل.
تیم ملی برای لیگ‌ملت‌های‌2024 آماده می‌شود؛ جایی که قرار است آخرین شانس‌اش را برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس امتحان کند. تیم فرصت‌های قبلی‌اش را با بهروز عطایی از دست داده و حالا با موریس موتا پائز در سخت‌ترین مسیر قرار گرفته. لیگ  از سه‌شنبه اول خرداد در برزیل و ترکیه آغاز می‌شود و نخستین بازی تیم ملی 2روز بعد و مقابل صربستان است.
چهره تیم ملی نسبت به دوره قبل جوان‌تر شده و البته‌ شاداب‌تر. نفراتی مثل پوریا حسین‌خانزاده، مبین نصری و امیرحسین ساداتی از تیم جوانان به تیم ملی دعوت‌ شده‌اند؛ هرچند سال پیش هم خانزاده در لیگ ملت‌ها بازی کرد. از لیگ ایران هم محمد بربست، علیرضا فراهانی و متین احمدی در جمع 18نفر پایانی هستند. البته که باز هم حرف و حدیث درباره اینکه چرا بعضی‌ها هستند و چرا نیستند، زیاد است. با این تغییرات و با توجه به سختی راهی که در پیش است، خیلی‌ها به گرفتن سهمیه امیدی ندارند و شاید طبیعی باشد که این حس‌ بین بازیکنان هم باشد اما در تمرین دیروز خبری از ناامیدی نبود. تیم یا به‌خاطر همین تغییرات، جوان‌ترشدن تیم و داشتن سرمربی جدید یا شاید به‌خاطر اطمینانی که بازیکنان به پنجه‌های خودشان دارند، سرحال‌تر از قبل است.
غیر از دشواری راهی که تیم ملی برای گرفتن سهمیه دارد، دغدغه دیگری هم هست؛‌ مصدومان. مسئله اصلی مربیان تیم در پست سرعتی است. بعد از خداحافظی سیدمحمد موسوی، دیروز هم علی شفیعی در تمرین آسیب دید و آخرین خبر این است که او به برزیل نمی‌رود. پیمان اکبری دیروز در درددل‌هایی که با خبرنگاران می‌کرد، از نگرانی‌اش برای این پست گفت؛ جایی که بهترین نفراتش مهدی جلوه و محمد ولی‌زاده هستند.
پیش از این گفته می‌شد که علی‌اصغر مجرد به لیگ‌ ملت‌ها نمی‌رسد. او فصل پیش در لیگ رومانی بازی کرد و هفته‌های آخر مصدوم شد.
میثم صالحی یکی از مصدومان است و با اینکه گفته می‌شود احتمال دارد که او هفته اول لیگ ملت‌ها را از دست بدهد ولی از فدارسیون خبر می‌رسد که او مشکلی برای همراهی تیم ندارد و برای قرار‌گرفتن در ترکیب باید منتظر پائز باشد.
خبر‌های خوب دیروز به تیم‌های جدید بازیکنان اختصاص داشت؛ اینکه فصل آینده پوریا حسین‌خانزاده به لوبه ایتالیا می‌رود، جواد کریمی برای تیم ایتامبه‌میناس بازی می‌کند و نخستین لژیونر ایران در لیگ برزیل است.

   رویایی که رویا نیست
ایران رنکینگ پانزدهم جهانی است و این به‌معنای از‌دست‌رفتن سهمیه‌های بازی‌های پاریس است. نظر بعضی این است که بهتر است ایران رویای رفتن به المپیک را از سرش بیرون کند اما پائز، سرمربی تیم ملی نظر دیگری دارد: «می‌دانیم که کار سختی داریم و می‌گوییم تلاش برای رفتن به المپیک رویا نیست. ما می‌خواهیم عملکرد خوبی داشته باشیم و در پایان بگوییم که به‌خاطر این عملکرد به‌خودمان افتخار می‌کنیم.»‌ می‌گویند رفتن تیم ملی به پاریس به معجزه نیاز دارد اما از نظر پائز تیم اعتماد‌به‌نفس می‌خواهد؛ چیزی که به‌نظر می‌رسد تقریبا دارد؛ «راهکار جادویی وجود ندارد. نقش من این است که در این برهه اعتماد‌به‌نفسی را که لازم است، به بچه‌ها منتقل کنم.» این کاری بود که دوران حضور ولاسکو در تیم ملی هم انجام می‌شد.

   بازی دوستانه با میزبان
تیم ملی برخلاف دوره قبل، این بار نه اردوی خاصی دارد و نه بازی دوستانه. تنها برنامه‌ای که برای تیم تدارک دیده شده، بازی دوستانه با برزیلی‌هاست. پائز دیروز خبر داد که قرار است تیمی متشکل از تیم اول و دوم برزیل 2بازی دوستانه با ایران انجام بدهد.

   درخواست تکراری
یکی از دغدغه‌های بازیکنان والیبال پروازهای طولانی است.  سال پیش موسوی از مسئولان خواست بلیت‌های بیزینس‌کلاس برای بازیکنان گرفته شود و این بار هم عبادی‌پور که دوباره بازوبند کاپیتانی را از موسوی پس گرفته این خواسته را مطرح کرد. او خطاب به حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری که در تمرینات حضور داشت، گفت: «حداقل زمان رسیدن تیم به محل مسابقات 30ساعت است و برای ما بازیکنان قدبلند سخت است که این مدت را در پرواز باشیم.» فدراسیون مشکل بودجه دارد و عبادی‌پور از حسینی خواست دولت نگاه‌
ویژه‌ای به والیبال داشته باشد. با این حال، فدراسیون به بازیکنان وعده داده اگر به المپیک صعود کنند، پاداش یک میلیاردتومانی در انتظار هر یک از آنهاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
معجزه نمی‌خواهیم
نقل قول خبر/پیگیر وعده‌های شهرداری خواهیم بود