• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224231
+
-

دستور کار عبداللهیان در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور، دیروز (شنبه) در رأس هیأت همراه برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول، پایتخت این کشور ترک کرد.
این اجلاس طی روزهای شنبه و یکشنبه 15 و 16 اردیبهشت‌ماه با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود.
در این اجلاس در مجموع 3سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب، به‌ترتیب، به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.
امیرعبداللهیان همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

استقبال مصر از پیشنهاد ایران
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.
امیرعبداللهیان بر مبنای توافق رؤسای 2کشور تبادل هیأت‌ها میان مؤسسات دینی 2کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفت‌وگوهای دینی را مفید و مؤثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت. وزیر خارجه مصر نیز بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین 2کشور تأکید کرد.
وزیر امور خارجه مصر ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تأکید کرد همواره برای گفت‌وگو و تماس بین مصر و ایران به‌عنوان 2کشور با تمدنی ریشه‌دار اهتمام داریم و مصر توجهی ویژه به پیگیری توسعه روابط بین 2کشور دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید