• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224209
+
-

بخند تا بدرخشی

هر سال در نخستین یکشنبه ‌ماه می، جشن روز جهانی خنده در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود

بخند تا بدرخشی

فاطمه عباسی

یونانیان قدیم خنده را موهبتی الهی ‌می‌دانستند و ارسطو معتقد بود که در بین همه موجودات، تنها انسان ‌است که می‌تواند بخندد. ما ایرانی‌ها هم معتقدیم خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. امروز در تقویم با عنوان روز جهانی خنده نامگذاری شده است. نخستین‌بار مادان کاتاریا، پزشک هندی در سال ۱۹۸۸ میلادی روز جهانی خنده را به تصویب رساند و در همان سال بود که تنها در شهر «بمبئی» هند، ۱۰ هزار نفر به این مناسبت دور هم جمع شدند و مراسم شادی‌بخش این روز را برگزار کردند.
از آن روز تا همین حالا، هر سال در نخستین یکشنبه ‌ماه می، جشن روز جهانی خنده در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود و نمایندگان باشگاه‌های مختلف خنده در سراسر جهان، این روز را جشن می‌گیرند.
روانشناسان هم معتقدند که خنده، درمان بسیاری از دردهای روحی، عاطفی و جسمی است. یونکر معتقد است که در اثر خنده‌ای عمیق، تمام عضلات بدن به حرکت درمی‌آیند، پرده دیافراگم مرتعش می‌شود، تنفس عمیق‌تر می‌شود و اکسیژن بیشتری به شش‌ها می‌رسد. درنهایت قدرت دفاعی بدن افزایش یافته، عمل گوارش راحت‌تر انجام می‌شود و استرس کاهش می‌یابد. جالب است بدانید که کودکان در روز تا ۴۰۰ بار می‌خندند. در مقابل، بزرگسالان به‌طور متوسط فقط ۲۰ بار در روز خنده بر لبانشان ظاهر می‌شود. درنهایت اینکه جشن گرفتن و بزرگداشت روز جهانی خنده یک مانیفست مثبت برای صلح جهانی‌است و قصد آن بیداری جهانیان برای برادری و دوستی از راه خنده است. شما هم در این روز تا می‌توانید از ته دل بخندید تا چهره‌تان بدرخشد و روزتان ساخته شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :