• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224197
+
-

حجت الاسلام افشار؛ رابط ستاد طرح شهید آرمان در منطقه ۱۹

محافل قرآنی با استقبال خانواده‌ها مواجه شد

محافل قرآنی با استقبال خانواده‌ها مواجه شد

حجت الاسلام افشار؛  رابط ستاد طرح شهید آرمان در منطقه ۱۹ با اشاره به برنامه های متنوع 20 مسجد در سطح منطقه ۱۹ تهران گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان برنامه اقامه نماز جماعت و تفسیر قرآن کریم در 3 وعده در مساجد منطقه 19 برقرار بوده است که بحمدالله با استقبال مردم مومن و روزه دار خصوصا نوجوانان و جوانان همراه شد. به گزارش روابط عمومی مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، حجت الاسلام افشار وی افزود: همچنین همه  مساجد برنامه جزء خوانی قرآن کریم را در ساعات مختلف شبانه روز برگزار و به صورت مرتب روزانه یک جزء از قرآن کریم در هریک از مساجد منطقه 19 قرائت شد.
رابط ستاد طرح شهید آرمان در منطقه 19 در ادامه گفت: 20 مسجد فعال در منطقه 19 نماز جماعت مغرب و عشا را به‌صورت اول وقت و همراه با ارائه افطاری ساده تا پایان ماه مبارک رمضان برپا کردند.
ݢݢحجت الاسلام افشار با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ افطاری ساده افزود: به همت ستاد طرح شهید آرمان برنامه ارائه افطاری ساده در معابر، بوستان ها و میدان‌های منطقه 19 برقرار شد و همه روزه مردم روزه دار در اوقات ملکوتی افطار میهمان سفره های افطاری ساده شدند. وی با اشاره به برگزاری مراسم شب های قدر ادامه داد: مراسم و
برنامه های شب های احیاء در مساجد 20گانه این منطقه به‌صورت منسجم برگزار و استقبال مردم از این برنامه ها با توجه به حضور در ایام تعطیلات بسیار عالی بود، خصوصا در مساجد محوری همچون مسجد جامع چهارده معصوم (ع)، مسجد جامع رسول اکرم (ص)، مسجد جامع ولیعصر (عج) و مسجد جامع صاحب الزمان(عج) استقبال جمعیت از کیفیت بالاتری برخوردار بود. حجت الاسلام افشار با اشاره به انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی در ایام نوروز افزود: از ابتدای سال جدید تا روز دهم فروردین در بوستان شهید کاظمی غرفه ای به منظور ارائه برنامه های فرهنگی و تربیتی متنوع از جمله بیان احکام شرعی، مشاوره دینی و زندگی و انجام مسابقات قرآنی برای جوانان و نوجوانان با همکاری ستاد طرح شهید آرمان و مسجد چهارده معصوم (ع) منطقه 19 برقرار بود که بحمدالله با استقبال خوب مراجعه کنندگان مواجه شد.
حجت الاسلام افشار افزود: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و تعطیلی مدارس، با هماهنگی هایی که انجام شد،  برپایی مجالس و محافل قرآنی و تربیتی خانگی در دستور کار قرار گرفت و با استقبال
کم نظیر خانواده ها مواجه شد. وی در ادامه افزود: در مساجد منتخب منطقه 19 همچون مسجد الزهرا(س)، مسجد امام زمان (عج) و مسجد چهارده معصوم(ع) مسابقات قرآن به‌صورت ویژه تهیه و تدارک دیده شد  و تا پایان ماه مبارک رمضان هم برپا بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید