• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224139
+
-

اطلاع کامل دولت از قرارداد شهرداری تهران با چین

قرارداد خرید واگن‌های مترو و خودروهای برقی اعم از اتوبوس، تاکسی، ون و موتورسیکلت توسط شهرداری تهران از چین در چند روز گذشته حواشی زیادی در رسانه‌های مختلف به همراه داشت. برخی اقدامات غیرکارشناسانه موجب شد تا برخلاف مصالح کشور، جزئیات این قرارداد در رسانه‌ها منتشر شود و برخی افراد با نظرات اشتباه مردم را درباره این قرارداد نگران کردند. اما در ادامه شهردار تهران و برخی اعضای هیأت دولت به روشنگری درباره قرارداد شهرداری تهران با چین پرداختند.

شهردار تهران: 3عضو شورای شهر و 4وزارتخانه در جریان قرارداد بودند
علیرضا زاکانی در حاشیه نشست اعضای دولت در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه مگر ممکن است یک قرارداد پنهانی انجام شود، گفت: قرارداد چیزی نیست که از مردم پنهان باشد، اما باید دست مسئولان مرتبط و نماینده‌های مردم باشد و این بدان معنا نیست که جزئیات قرارداد را چاپ و در کشور توزیع کنیم. به‌گفته زاکانی افشای ابعاد مختلف و جزئی قرارداد شهرداری تهران با چین خلاف مصلحت کشور و امنیت ملی بود. شهردار تهران از رئیس شورای شهر و رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل به‌عنوان اعضایی از شورا نام برد که از مفاد قرارداد اطلاع داشتند.

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگو با همشهری درباره اهمیت برقی کردن وسایل نقلیه در تهران و کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی شود، دفاع می‌کنیم. از سوی دیگر سوخت بی‌کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران است و در رایزنی‌ها با شهردار تهران خواستار هرچه سریع‌تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. بنابراین درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه‌حل برای کنترل آلودگی هوا است.

معاون رئیس‌جمهور: دولت در جریان قرارداد شهرداری قرارداشت
سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در گفت‌وگو با همشهری درباره اطلاع هیأت دولت از قرارداد شهرداری تهران با چین گفت: قرارداد خرید واگن‌های مترو و خودروهای برقی شهرداری تهران از چین توسط آقای زاکانی در دولت مطرح شده بود و شهردار تهران در چندین جلسه قرارداد شهرداری تهران با چین را مطرح کرده بودند.
وی ادامه داد: ایشان در جلسات دولت حضور دارند و معمولا سفرهایی که دارند و یا پروژه‌های مهمی که قصد انجام آن را دارند به اطلاع دولت می‌رسانند. از سویی با اینکه بعضی از اقدامات ایشان نیاز به تصویب دولت ندارد، اما شهردار تهران برای هماهنگی با برخی وزارتخانه‌ها مثل وزارت کشور این مسائل را مطرح می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید