• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224129
+
-

نقل و عدد

نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲هزار متری دریای عمان
مرتضی توکلی، رئیس پژوهشـــگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی:  نمونه‌برداری از عمق بیش از ۲هزار متری دریای عمان و مغزه‌گیری از این عمق برای نخستین بار توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی با استفاده از کاوشگر بومی خلیج‌فارس انجام شده است. تهیه اطلس جامع دریای عمان و خلیج‌فارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مهم‌ترین اقدامات این پژوهشگاه است.

50 درصد
تمایل روس‌ها در 2 شرکت گردشگری روسیه برای سفر به ایران افزایش یافته است و شرکت‌های گردشگری آی.تی.ام و اکسپرس روسیه اعلام کردند: ایران در میان گردشگران روس علاقه‌مند به خاورمیانه، محبوبیت دارد و درخواست‌ها برای سفر به این کشور افزایش یافته است. روس‌ها ایران را به‌عنوان کشوری تمیز، آرام و ارزان ارزیابی کرده‌اند.

می‌توانیم نیازهای محیط‌زیستی آفریقای مرکزی را تامین کنیم
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: ایران در همه زمینه‌های فناوری علمی به‌ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط‌زیست می‌تواند نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کند و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط‌زیست آن کشور به ایران در حال  انجام است.

100 هزار
میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح 10ساله نجات جنگل‌های زاگرس نیاز است. به‌گفته نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، تاج پوشش گیاهی بیش از یک میلیون هکتار از عرصه‌های جنگلی زاگرس به زیر ۱۰درصد رسیده است که به‌معنای مرگ بخش‌های وسیعی از جنگل‌های زاگرس است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :