• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224113
+
-

با مردم

با نانوایی‌های متخلف برخورد قانونی شود
متأسفانه برخی از نانوایی‌ها علاوه بر گران‌کردن نان کم‌فروشی هم می‌کنند. مثلا یک مجموعه نانوایی در مجاورت پارک قیطریه قرار دارد که وزن نان‌هایش از استاندارد تعیین شده کمتر است.
چندوقت پیش 30 عدد نان خریدم که طبق وزن استاندارد باید 700/2 تا 3 کیلو می‌بود اما وقتی نان‌ها را با 2ترازوی دیجیتال که متعلق به مغازه‌های اطراف نانوایی بود وزن کردم حدود 2 کیلو بودند. مسلما این کار نه اخلاقی است و نه قانونی. درخواست دارم تا بازرسان با مراجعه به این نانوایی جلوی کم‌فروشی و تضییع حقوق مشتریان را بگیرند.
 رحیمی از تهران

دروس آموزشی در مدارس، مهارت‌محور و کاربردی باشند
درست است که تدریس برخی از دروس نظری ضروری است و به‌اصطلاح اطلاعات عمومی دانش‌آموزان را بالا می‌برد اما این به تنهایی کافی نیست.
باید در کنار این قبیل دروس، مهارت‌ها و آموزش‌های کاربردی، عملی و فنی هم تدریس شود. وقتی دروس تنها تئوری باشد بعد از گذشت چند سال از خاطر دانش‌آموز می‌رود و فایده‌ای هم برایش نخواهد داشت درحالی‌که یادگیری مهارت‌های عملی موجب می‌شود که دانش‌آموزان بعد از اتمام درس‌شان به سرعت جذب بازار کار شوند. این مسئله هم آمار بیکاری را پایین می‌آورد و هم به تولید و اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.
بیگدلی از تهران

پیامک
درخواست رسیدگی به مشکل آنتن‌دهی در شهرک‌های تازه تاسیس اردبیل

 مدت‌هاست که محله‌های مختلف شهر اردبیل خصوصا شهرک‌های تازه تاسیسی مثل شهرک مخابرات، شهرک ساحلی و شهرک استانداری با مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه روبه‌رو هستند. اخیرا و در کمال تأسف مشکل سرقت سیم‌ها و کابل‌های تلفن‌های ثابت هم مزید بر علت شده است. رسیدگی و نصب دوباره کابل‌ها هم مدت‌ها طول می‌کشد؛ یعنی عملا نه امکان استفاده از تلفن همراه را داریم و نه تلفن ثابت. مسلما نصب دکل‌های مخابراتی بیشتر و قوی‌تر مشکل آنتن‌دهی را رفع خواهد کرد و برخورد قاطع و قانونی با سارقان هم جلوی تکرار تخلفاتشان را خواهد گرفت.
 پورعباس از اردبیل

چرا سامانه 013110 گیلان، پیامک دریافت گزارش ارسال نمی‌کند؟
 مدتی است که در یک اقدام مفید و قابل تحسین، نیروی انتظامی سامانه‌هایی جهت گزارش مشکلات شهروندانی که به هر دلیلی امکان صحبت با پلیس را ندارند راه‌اندازی کرده است.
این سامانه در تهران با سرشماره 110110 است که وقتی یک شخص گزارش مشکل خود را پیامک می‌کند بعد ازحدود 4دقیقه پیامکی مبنی بر دریافت گزارش از سوی نیروی انتظامی به دستش می‌رسد اما سامانه 013110 که برای گیلان طراحی شده بعد از ارسال پیامک اشخاص، جوابی درجهت تأیید برایشان ارسال نمی‌کند و افراد متوجه نمی‌شوند که آیا پلیس گزارش‌شان را دریافت کرده است یا نه؟ ضمن قدردانی از نیروی انتظامی جهت راه‌اندازی این سامانه درخواست داریم تا این مشکل رفع شود.
 رحمان‌زاده از گیلان

پیام
چرا زمین‌های سوهانک تعیین تکلیف نمی‌شود

ده‌ها سال است که چند هزار نفر با وجود داشتن سند منگوله‌دار منتظر تعیین تکلیف اراضی خود در شرق تهران و منطقه سوهانک هستند. مسلما اگر این اراضی به موقع تعیین تکلیف شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت خیلی از آنها اقدام به ساخت خانه و آپارتمان کرده بودند. درحالی‌که اگر همین الان هم این موضوع اتفاق بیفتد به‌علت گرانی مصالح ساختمانی و دستمزد کارگران دیگر کمتر کسی قادر به ساخت‌وساز خواهد بود.چه افراد و نهاد‌هایی جوابگوی این اهمال‌کاری هستند؟ تکلیف ضرر و زیان خریداران این اراضی چه می‌شود؟
 صادق لو از تهران
 
درخواست تعطیلی روز کارگر و اعطای پاداش به کارگران کشور
 همه می‌دانند که کارگران، شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند و چرخ‌های تولید و اقتصاد به‌دست توانای آنان می‌چرخد. چه خوب است که مسئولان با اعطای مرخصی و پاداش در روز جهانی کارگر از این عزیزان و زحمات‌شان تشکر کنند و موجب بالا‌رفتن انگیزه و خوشحالی‌شان شوند.
خیام از نطنز

منطقه 16پستی تهران نامه‌رسان ندارد
 منطقه 16پستی تهران از ابتدای سال‌جاری نامه‌رسان ندارد و این موضوع مردم این منطقه را با مشکل مواجه کرده است. خود من منتظردریافت ابلاغیه‌ای ازطرف دادگاه بودم که به‌خاطر همین موضوع و به موقع دریافت نکردن آن برای حضور در دادگاه، مقصر شناخته و مجبور به پرداخت جریمه شدم. از اداره پست درخواست داریم تا با استخدام نامه‌رسان برای این منطقه از تکرار این قبیل مشکلات جلوگیری کند.
یوسف از تهران


 

این خبر را به اشتراک بگذارید