• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224024
+
-

کلاهبردار اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد

داخلی
کلاهبردار اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد

فردی که در فضای مجازی خودش را خواننده‌ای سرشناس جا زده بود و از کاربران به بهانه کمک به افراد بی‌بضاعت کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
به گزارش همشهری، چندی قبل یکی از خواننده‌های مطرح کشور به اداره پلیس فتا قدم گذاشت و عنوان کرد که یک صفحه جعلی به اسم او ساخته شده است. وی توضیح داد: فردی که صفحه جعلی را در اینستاگرام راه‌اندازی کرده بیش از 400هزار دنبال‌کننده دارد که با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی من و انتشار تصاویرم ‌مردم را فریب می‌دهد.
 این خواننده ادامه داد: فرد کلاهبردار درحالی ‌که خودش را جای من معرفی کرده، با ترفند کمک به افراد بی‌بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.
با این شکایت، کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی بعد از شناسایی مجرم در فضای مجازی، وی را در یکی از مناطق شمال تهران دستگیر کردند. مرد کلاهبردار در بازجویی‌ها به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات خواننده مطرح کشور در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد. وی انگیزه خود را به ‌دست آوردن پول دانست. سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران با بیان این خبر گفت: متهم با قرار قانونی بازداشت شده است و تحقیقات از وی ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید