• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224023
+
-

گروگانگیری 30روزه برای اخاذی 10میلیاردی

پلیس در تعقیب آدم‌ربایانی است که برای اخاذی 10میلیارد تومانی مردی را ربوده و یک‌ ماه در باغی زندانی کرده بودند.
به گزارش همشهری، حدود یک‌ماه قبل، خانواده مردی جوان به نام آرمان به اداره پلیس آگاهی تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن وی دادند. آنها می‌گفتند که آرمان در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارد و آخرین بار برای معامله از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است. با این شکایت، پرونده‌ای تشکیل شد و مأموران برای یافتن آرمان 37ساله جست‌و‌جو را آغاز کردند.

یک ‌ماه بعد
چند روز قبل، رانندگانی که از حاشیه بزرگراهی در اطراف کرج عبور می‌کردند چشمشان به پیکر نیمه‌جان مردی جوان افتاد که ناله می‌کرد و از مردم کمک می‌خواست. رانندگان به کمک مرد جوان رفتند و دیدند با دست و پای خون‌آلود روی زمین افتاده و از شدت درد به‌ خودش می‌پیچد. مرد مجروح برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و پس از بهبودی به اداره پلیس رفت و گفت او را گروگان گرفته و شکنجه‌اش داده‌اند. وی کسی نبود جز آرمان، همان پسر جوانی که یک‌ ماه قبل خانواده‌اش خبر ناپدید شدن او را به پلیس اعلام کرده بودند.

گروگانگیری
آرمان در توضیح ماجرا گفت: یک ‌ماه قبل در یکی از محله‌های جنوب تهران خودروی پژویی راهم را سد کرد. سرنشینان آن 4نفر بودند که با تهدید مرا ربودند. آنها مرا به باغ متروکه‌ای در حاشیه تهران انتقال دادند و دست و پایم را بستند. در این یک ماه، هر روز شکنجه‌ام می‌دادند. آنها 10میلیارد تومان پول برای آزادی‌ام می‌خواستند، اما چنین مبلغی در حسابم نبود. در نهایت راضی شدند که 100میلیون تومان پول بگیرند و مابقی را چک و سفته. به من گفتند که باید ظرف یک ‌ماه این مبلغ را تهیه کنم، در غیر این صورت مجددا مرا می‌ربایند و جانم را می‌گیرند. سپس با بدنی نیمه‌جان در بیابان رهایم کردند تا با فروش خانه مبلغی را که می‌خواستند فراهم کنم، اما من تصمیم به شکایت گرفتم.

شکایت از برادر
درحالی ‌که تحقیقات پلیسی زیرنظر قاضی سهرابی، بازپرس جنایی تهران برای شناسایی و بازداشت آدم‌ربایان ادامه داشت، بار دیگر آرمان راهی اداره پلیس شد و سرنخ تازه‌ای در اختیار تیم تحقیق قرار داد. او گفت: چند شب قبل خانه یکی از اقواممان مهمان بودم که در آنجا رازی فاش شد. یکی از بستگانم به من گفت که طراح آدم‌ربایی، برادرم، آرمین بوده است. من و برادرم در کار خرید و فروش ملک هستیم و مدتی قبل به اختلاف مالی برخوردیم. فکر می‌کنم پشت پرده گروگانگیری یکی از آشنایانمان است که با اجیر کردن 4آدم‌ربا می‌خواست به پول برسد، اما موفق نشد.
با این شکایت، بازپرس جنایی دستور احضار مرد آشنا را صادر کرده است تا مشخص شود که او نقشی در گروگانگیری داشته یا نه.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید