• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224022
+
-

کاهش 65درصدی شکایات پسماند

کاهش 65درصدی شکایات پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، آخرین وضعیت عملکرد حوزه جمع‌آوری پسماند در شهر تهران را تشریح کرد.
به گزارش همشهری، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در حاشیه مراسم تکریم ۸۰۰نفر از پاکبانان شهر تهران به مناسبت روز جهانی کارگر، با بیان اینکه بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیزتر است، افزود: در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده اما رصد نظرات مردم در سامانه ۱۳۷ نشان می‌دهد شکایت‌ها در حوزه پسماند کاهش ۶۵درصدی داشته است.

تعمیر اساسی و نوسازی ناوگان حمل پسماند
او با اشاره به نوسازی و به‌کارگیری ماشین‌های مدل جدیدتر برای حمل زباله در تهران، افزود: از نگاه میدانی شاهد بهبود وضعیت نظافت شهر هستیم اما یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند، میانگین مدل ماشین‌آلات حمل زباله بود که تا پایان اردیبهشت‌ سال‌جاری از مدل ۹۱ به مدل ۱۴۰۰ خواهد رسید و این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد.

طراحی ماشین‌های مخصوص برای جلوگیری از نفوذ شیرابه
محمدی با اشاره به موضوع جاری‌شدن شیرابه‌ از خودروهای حمل پسماند نیز گفت: تمام تلاش ما این است که به‌ویژه در فصول گرم با نوسازی ناوگان که بخشی از آن مربوط به سیم‌تریلرها می‌شود بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم. تعدادی از این خودروها در سال گذشته نوسازی و تعمیر اساسی شدند و نظارت بر پیمانکار نیز در این حوزه به‌صورت جدی افزایش پیدا کرده و اگر این موضوع مشاهده شود قطعا با آن برخورد خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین از مشارکت با بخش خصوصی برای طراحی ماشین‌هایی خبر داد که به‌صورت وکیوم شده پسماند را حمل می‌کنند تا به هیچ عنوان شیرابه از آن خارج نشود. محمدی تأکید کرد:‌ وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته، ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

کف حقوق پاکبانان: 12میلیون تومان
محمدی همچنین به افزایش حقوق کارگران نظافت شهری اشاره کرد و افزود: براساس ابلاغیه وزارت کار، سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. به‌گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، امسال کف حقوق پاکبانان از ۸میلیون و ۷۰۰هزار تومان به ۱۲میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

توزیع 17هزار مخزن زباله جدید
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته ۳۳درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. ۱۷هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شست‌وشو و نگهداشت مخازن با توجه به تبدیل‌شدن قراردادها به قراردادهای حجمی، قطعا از این پس وضعیت شست‌وشوی مخازن بهتر خواهد شد.

خرید زباله جرم است
محمدی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند، گفت: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران تعیین شده و پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل، به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که از افرادی که به‌صورت غیرمجاز زباله خریداری می‌کنند بالاتر است اما غیراز پیمانکار شهرداری، هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند، مجرم است.

تنظیم پیش‌نویس قرارداد زباله‌سوز تا 2هفته آینده
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره زباله‌سوز ۶هزار تنی تهران نیز گفت: با توجه به اینکه انعقاد چنین قراردادی در کشور در این سطح برای نخستین‌بار است، شرکت‌های مشاور برای انعقاد این قرارداد نیاز به بررسی‌های بیشتر و اخذ مشاوره‌های فنی بیشتری داشتند؛ لذا مقرر شد از مجموعه‌های دانشگاهی و همچنین کارشناسان وزارت کشور استفاده کنیم. در این مسیر یک مشاور بین‌المللی نیز استخدام کردیم تا این قراردادها تنظیم شود. امیدواریم تا 2هفته‌ آینده پیش‌نویس این قرارداد تنظیم شود.

پایان بوی بد آرادکوه
محمدی درباره موضوع ریزش شیرابه در مجموعه آرادکوه، گفت:‌ موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد و خوشبختانه دریاچه شیرابه‌ای که در گذشته وجود داشته، امروز خشک شده است. او درباره ساماندهی بوی نامطبوع زباله در آرادکوه نیز گفت: برنامه‌ریزی شده که به‌عنوان تنها راه‌حل آلودگی زیست‌محیطی و گاز متان موجود در آنجا، استحصال این گاز انجام شود که منابع و اعتبارات آن در طرح جامع دیده شده است. مقرر شده بود تا اسفندماه سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود که با یک‌ماه و نیم تأخیر در اردیبهشت‌ماه فراخوان جذب سرمایه‌گذار منتشر خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید