• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223933
+
-

عدد خبر/4500 مجموعه‌دار

4500مجموعه‌دار در ایران شناسایی شدند و به‌گفته منوچهر لطفی، رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران، تخمین زده می‌شود ۸هزارو۵۰۰ مجموعه‌دار در سراسر کشور فعالیت داشته باشند که این انجمن توانسته است نیمی از این فعالان را شناسایی کند. به‌گفته لطفی، تلاش انجمن مجموعه‌داران نزدیک‌‌کردن فعالان این حوزه و تعامل با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

94 درصد
گردشگران ورودی به کیش از مسیر هوایی وارد این جزیره می‌شوند. رحیم سرهنگی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، اعلام کرد: افزایش پروازها به جزیره کیش ضروری است و هر شرکت هواپیمایی که در فصل تابستان اقدام به افزایش تعداد پرواز به جزیره کند، از تسهیلات و تخفیفات قابل توجه در حوزه عوارض و خدمات فرودگاهی برخوردار می‌شود.

5 جزیره
مهم خلیج‌فارس صاحب شناسنامه می‌شوند. به‌گفته محمد طالبی متین، مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در حال حاضر شناسنامه 5جزیره مهم در خلیج‌فارس تدوین شده است و کلیه پهنه‌های ساحلی آنها در خشکی و دریا تا عمق 6متر و بعضا اعماق بالاتر از نظر زیستی و زیستگاهی شناسایی و طبقه‌بندی شده‌اند.

20 سانتی‌متر
میانگین عقب‌نشینی سالانه دریای خزر است. به‌گفته علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، ورودی دریای خزر کاهش یافته و تراز آب دریا در حال پایین‌رفتن است؛ به‌طوری که در برخی آمار و اطلاعات اعلام شده در 4، 5سال اخیر دریای خزر نزدیک به یک متر عقب‌نشینی داشته است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید