• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223925
+
-

بازداشت 3نفر در پرونده مسمومیت مرگبار پزشکان

داخلی
بازداشت 3نفر در پرونده مسمومیت مرگبار پزشکان

تحقیقات قضایی در پرونده مسمومیت شماری از پزشکان در یک مهمانی خصوصی که به جان‌باختن یکی از آنها منجر شده با دستگیری 3متهم ادامه دارد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه چند شب قبل در خانه یکی از پزشکان مشهور بیماری‌های پوستی در شیراز اتفاق افتاد. مهمانان اغلب پزشک و از همکاران یکدیگر بودند که دور هم جمع شده بودند اما این مهمانی پایان خوشی نداشت، چراکه درنهایت شمار زیادی از آنها به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی  دچار مسمومیت شدند. هرچند مسموم‌شدگان به مرکز درمانی منتقل شدند اما شدت مسمومیت به حدی بود که یکی از پزشکان زن جان خود را از دست داد و شمار دیگری نیز در بیمارستان بستری شدند. به‌دنبال برگزاری مراسم تدفین قربانی این حادثه که روز چهارم اردیبهشت‌‌ماه به خاک سپرده شد خبرهای ضد‌و نقیضی درباره آنچه در این مهمانی اتفاق افتاده  بود منتشر شد؛ خبرهایی که از مسمومیت 29نفر در این حادثه حکایت داشت و نشان می‌داد شماری از این افراد دچار نارسایی کلیوی شده و حتی شوهر خانم دکتر فوت شده به‌دلیل شدت مسمومیت در کماست. در این شرایط بود که با دستور قضایی تحقیقات در این‌باره آغاز شد و نخستین سرنخ‌ها با بازداشت فردی که مشروبات الکلی را برای این مهمانی تهیه کرده بود به‌دست آمد.
روز گذشته معاون دادستان سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز جزئیات بیشتری از این پرونده را بازگو کرد و از دستگیری 3نفر مرتبط با این حادثه خبر داد. افشین محمدی دره شوری، گفت:‌ در جریان این پرونده تا‌کنون 3 نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی بازداشت شده‌اند و عوامل دیگر، مسببین و معاونان احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
او درباره شمار افرادی که در این مهمانی مسموم شده‌اند، گفت: در این حادثه درمجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شدند و از این تعداد یک نفر فوت شد و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند. او با تکذیب بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های ایجاد شده در فضای مجازی درخصوص این حادثه گفت:‌برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با درنظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید