• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 10 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223725
+
-

نكته بازی

این الان حمایت است؟
داستان بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال هم واقعا جالب است و گاهی اینطور به‌نظر می‌رسد که آنها فقط در حال حرکت روی امواج احساسی و هواداری هستند. مثلا سپهر حیدری که از منتقدان جدی رضا درویش بوده، حالا از سوی باشگاه پرسپولیس تهدید به شکایت شده و یک متن بلند بالا علیه مدیرعامل قرمزها و همینطور اوسمار ویرا منتشر کرده است. نه اینکه بخواهیم به درویش نمره قبولی بدهیم اما پرسش اینجاست که این حملات در چنین مقطعی از فصل به چه کار می‌آید؟ یعنی همین الان ممکن است درویش برود و یک مدیر بهتر بیاید؟ یا اوسمار جای خودش را به یک مربی جدید بدهد که ظرف سه‌سوت با تیم هماهنگ شود و پرسپولیس را قهرمان کند؟ وقتی کلا 6بازی باقی مانده، فلسفه این حملات چیست غیراز خودنمایی؟

برای شما زشت است
یکی از عجیب‌ترین اخبار این روزها، داستان کل‌کل عبدالکریم حسن با دروازه‌بان سوم پرسپولیس در تمرینات بود. گویا مدافع قطری جهت شلیک توپش را به محمد گندمی گفته اما گلر قرمزها هنگام دفع توپ با شکستگی هر 4انگشتش مواجه شده و حالا دستش 12هفته باید در گچ باشد. تحلیل‌ها در مورد رفتار حسن می‌تواند متفاوت باشد اما پرسش اینجاست که چرا دروازه‌بان 19ساله پرسپولیس که لابد دستکش هم به‌دست داشته، باید در مقابل شوتی که انتظارش را هم می‌کشیده دچار چنین آسیبی شود؟ آیا میزان آمادگی بدنی او نرمال بوده؟ نمی‌خواهیم قضاوت کنیم اما واقعا بعید به‌نظر می‌رسد همین حالا احمدرضا عابدزاده 57ساله برای مهار شوت کریم دچار چنین مشکلی شود. کافی است تمرینات امروز او را ببینید تا متوجه شوید ورزشکار حرفه‌ای‌بودن یعنی چه.

آفرین به این اعتماد به‌نفس!
بعد از واگذاری مالکیت پرسپولیس به کنسرسیومی از 6بانک مختلف، نقل قولی از سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد منتشر شده در مورد اینکه آنها حاضر هستند پرسپولیس را به مشهد منتقل کنند. چرا؟ چون شورای شهر مشهد از سهامداران بانک شهر است که به تازگی در زمره مالکان این باشگاه در‌آمده و به همین راحتی نتیجه گرفته‌اند که می‌شود قرمزها را به آنجا برد! این نکته آنقدر فانتزی است که اصلا نیازی به بحث ندارد و از کنارش می‌گذریم اما فقط کاش یک نفر سرنوشت تیم‌های مشهدی را به دوستان یادآوری می‌کرد. سرنوشت باشگاه بزرگ و اصیلی مثل ابومسلم که اصلا خود «مرثیه» است و سایر تیم‌های استان مثل سیاه‌جامگان، پیام مقاومت و... هم به‌تدریج نابود شدند. الان می‌خواهید پرسپولیس را هم ببرید آنجا همین کار را با آن بکنید؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید