• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223647
+
-

نكته بازی

برد می‌خواهید؟ بکشانید به پنالتی!
از قرار معلوم یکی از راه‌های تضمین‌شده برای موفقیت رقبای پرسپولیس در جام‌حذفی این است که بازی را به ضربات پنالتی بکشانند! سرخپوشان در حالی پس از تساوی4-4 در اراک در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم شکست خوردند که حتی در همین ضیافت هم از حریف پیش افتادند و پنالتی اول آلومینیوم خراب شد اما در نهایت اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر و وحید امیری منجر به شکست قرمزها شد. این پنجمین باخت پرسپولیس در 7مسابقه آخری است که کار قرمزها در جام‌حذفی به پنالتی می‌کشد. حتما به یاد دارید که 2تا از مشهورترین این شکست‌ها در دربی‌های تهران بوده و البته یکی از بدترین آنها در دیدار با قشقایی رقم خورده است. امسال که گذشت اما به‌نظر می‌رسد رفع این کاستی، نیاز به کمی کار روحی و روانی دارد.

هرقدر دور شد، فایده نداشت
در زمان از راه رسیدن ضیافت پنالتی‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس، وحید امیری کاپیتان سرخپوشان بود. با این حال نام خود او بین 5پنالتی‌زن اول تیم به چشم نمی‌خورد. اینطور به‌نظر می‌رسد که بعد از تجربه تلخ خراب‌کردن پنالتی در جام‌ملت‌های2015 آسیا، امیری دیگر خوش ندارد در چنین موقعیتی قرار بگیرد اما از بدشانسی او اوضاع طوری پیش رفت که اصلا کسی در زمین باقی نماند! با حرکت پا به پای 2تیم، در نهایت نوبت به امیری رسید تا پنالتی هفتم قرمزها را بزند اما مطابق انتظار با روحیه پایین این ضربه را مقابل احمد گوهری از دست داد تا زمینه‌ساز شکست تیمش شود. این پنالتی خراب‌شده، یک خاطره بد از وحید امیری در آخرین روزهای فوتبالش است؛ دورانی که او اغلب یا مصدوم بوده، یا کم‌اثر.

آماده «بی‌خاصیت» لقب گرفتن باش! ‌
قطعا یکی از عوامل باخت پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک و کنار رفتن این تیم از جام‌حذفی، اشتباهات کادرفنی بود. اوسمار ویرا تعویض‌های بدی داشت و به‌طور کلی هم وقتی تیمی در جریان یک بازی 2بار برتری 2گله خودش را از دست می‌دهد، حتما سرمربی اشتباه کرده و باید پاسخگو باشد. در همین راستا با توجه به شناختی که از فوتبال ایران داریم، به ویرا توصیه می‌کنیم آماده «بی‌خاصیت» لقب گرفتن باشد. از حالاست که انواع و اقسام حملات به او صورت بگیرد و برخی پیشکسوتان تیم که کاپلو و کلوپ را هم قبول ندارند، کلا مرد برزیلی را زیر‌سؤال ببرند. احتمالا به‌زودی شاهد طرح جملاتی مثل «هر کسی با این بازیکنان می‌توانست همین نتایج را بگیرد» یا «اوسمار کاره‌ای نیست، ستاره‌ها مسابقات را برایش در‌می‌آورند» خواهیم بود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید