• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223407
+
-

غذاهایی برای رفع خستگی

غذاهایی برای رفع خستگی

آیا اغلب شب‌های خود را با غلت زدن در تخت و تلاش مفرط برای خوابیدن سپری می‌کنید و با احساس خستگی از خواب بیدار می‌شوید؟ این ضعف و خواب ناکافی نشان کمبود منیزیم است که ممکن است منجر به چندین مشکل سلامتی مانند گرفتگی عضلات شود. با این حال، ساده‌ترین راه برای رفع این وضعیت، گنجاندن غذاهای غنی از منیزیم در رژیم غذایی روزانه است.

چگونه کمبود منیزیم بر سلامتی تأثیر می‌گذارد؟
سطح ناکافی منیزیم در بدن ممکن است بر سلامت جسم و روان تأثیر منفی بگذارد. کمبود منیزیم ممکن است باعث گرفتگی ناگهانی عضلانی، ضعف و خستگی شود، زیرا این ماده معدنی عملکرد مناسب ماهیچه‌ها را تضمین و به متابولیسم (سوخت‌وساز) انرژی کمک می‌کند. علاوه بر این، کمبود این ماده معدنی می‌تواند منجر به مشکلات قلبی و عروقی مانند ضربان قلب نامنظم و فشار خون بالا شود، چرا که منیزیم برای حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار خون ضروری است. در واقع، کمبود شدید منیزیم ممکن است عواقب جدی داشته باشد که می‌تواند بر استخوان، عملکرد اعصاب و سلامت کلی تأثیر بگذارد. برخی از غذاهای رایج وجود دارد که می‌توانند به‌طور طبیعی سطح منیزیم را در بدن افزایش دهند.
  اسفناج: اسفناج یکی از بهترین منابع گیاهی منیزیم است. اسفناج پخته شده در هر 100گرم حدود 79میلی گرم منیزیم را فراهم می‌کند. استفاده از اسفناج در سالاد، سوپ، ماست یا همراه سیب زمینی سرخ شده یا حتی آنگونه که در کشور ما مرسوم است به‌صورت خورش می‌تواند به افزایش مصرف منیزیم کمک کند.
  بادام: بادام غنی از مواد مغذی و سرشار از منیزیم است و در هر 100گرم حدود 268میلی گرم منیزیم دارد. خوردن بادام به همراه سایر مغزها و آجیل‌‌ها یا اضافه کردن آن به گرانولا، راه‌های آسانی برای افزایش مصرف منیزیم هستند.
  تخم کدو تنبل: تخم کدو تنبل یکی دیگر از منابع عالی منیزیم است که در هر 100گرم تقریبا 535میلی گرم منیزیم دارد. پاشیدن تخم کدو تنبل روی سالاد، بلغور جو دوسر یا ماست می‌تواند باعث رفع نیاز روزانه به منیزیم شود.
  شکلات تلخ: شکلات تلخ نه‌تنها خوشمزه است، بلکه منبع خوبی از منیزیم نیز هست و در هر 100گرم تقریبا 228میلی گرم منیزیم دارد. انتخاب شکلات تلخ با محتوای کاکائوی بالا (حدود 70درصد یا بیشتر) می‌تواند منیزیم روزانه مورد نیاز بدن را فراهم کند.
 لوبیای سیاه: در هر 100گرم، تقریبا 160میلی گرم منیزیم دارد. گنجاندن لوبیای سیاه در غذاهایی مانند انواع آش‌های ایرانی، سالاد یا سوپ می‌تواند به افزایش سطح منیزیم شما کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید