• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223294
+
-

جایگزین‌های جادویی شکر

همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
دمنوش‌های گیاهی: دمنوش‌های گیاهی مانند نعناع تند و بابونه، جایگزین‌های طبیعی و خوش طعمی برای نوشیدنی‌های شیرین هستند. این گزینه‌های بدون کافئین که در آب داغ غوطه‌ور شده‌اند، مایع خوراکی تسکین‌دهنده و آبرسانی را ارائه می‌کنند .
میوه دم شده در آب: دم کردن تکه‌هایی از میوه‌های تازه مانند توت ‌فرنگی، مرکبات یا خیاربا آب شیرینی لطیف و طعمی طراوت‌بخش بدون هیچ‌گونه قند اضافه ارائه می‌کند. میوه دم شده در آب، آبرسان، کم کالری و سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای صرف‌نظر از هوس به شکر تبدیل می‌کند.
آیس تی سبز: آیس تی سبز (چای سبز سرد) یک نوشیدنی با طراوت و مغذی است که طعمی از شیرینی طبیعی و مواد تقویت‌کننده
 آنتی اکسیدان را ارائه می‌دهد.
آب نارگیل: آب نارگیل کم کالری و عاری از قندهای اضافه شده، یک نوشیدنی با طراوت برای برطرف کردن هوس به شکر و در عین حال حمایت از هیدراتاسیون است.
اسموتی‌های خانگی: اسموتی‌های خانگی که با ترکیبی از میوه‌ها و سبزی‌ها درست می‌شوند و منبعی از پروتئین به‌حساب می‌آیند، گزینه‌های مغذی و رضایت‌بخشی برای کاهش میل به شکر هستند. مواد تشکیل‌دهنده اسموتی را با آب یا شیر بادام شیرین نشده مخلوط کنید تا یک خوراکی خوشمزه و سالم داشته باشید.
لیموناد خانگی با استویا: لیموناد خانگی شیرین شده با استویا (شیرین‌کننده طبیعی بدون کالری)، جایگزینی است که احساس گناه مصرف شکر را در شما برنمی‌انگیزد.
قهوه سرد با شیر بادام شیرین نشده: قهوه سرد که با شیر بادام شیرین نشده سرو می‌شود، یک نوشیدنی خامه‌ای و رضایت‌بخش بدون قندها و کالری‌های اضافه موجود در نوشیدنی‌های قهوه طعم‌دار با شکر است.
نعناع و چای سبز: این ترکیب ساده از چای سبز و برگ‌های نعناع، طعم‌های لطیفی را ایجاد می‌کند که مزه شیرینی به چای اضافه می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید