• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223244
+
-

نقل قول

‌دخانیات در ایران بسیار ارزان است
بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: محصولات دخانی کشور بسیار ارزان‌اند و مصرف‌کنندگان با هر سطح درآمدی می‌توانند محصول دخانی را به‌راحتی تهیه کنند. صرف‌نظر از قیمت نازل روی پاکت محصولات دخانی، سیگار در مراکز عرضه محصولات دخانی به‌صورت نخی فروخته می‌شود که در توانایی افراد برای خرید این محصولات نقش دارد.

باید نگران بود
ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان:تمایلی به منفی صحبت کردن ندارم، ولی من اصلا  به ‌ وضع موجود به‌خصوص برای آینده خوش‌بین نیستم. متأسفانه شرایطی به‌وجود آمده که مشوق‌ها برای گرایش به رشته‌های پزشکی به‌تدریج رنگ باخته، درحالی‌که قبلا رشته پزشکی از رشته‌های برتر مورد انتخاب در کنکور بود. الان برعکس‌ شده و با کمال تأسف باید نگران 2دهه آینده پزشکی مملکت بود.

بودجه مناسب دارویار 120همت است
فرشته میرزازاده، معاون سازمان غذا و دارو:اگر می‌خواهیم پرداختی جیب مردم تغییر نکند و مابه‌التفاوت اصلاح سیاست‌های ارزی از طریق دولت و سازمان‌های بیمه‌گر جبران شود، نیاز سالانه طرح دارویار حدود ۱۲۰همت است. در حال حاضر، اعتبار پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه‌ای که به مجلس تقدیم شده حدود ۷۵همت است و با عدد درخواستی وزارت بهداشت متفاوت است.‌

برنامه‌ای برای جلوگیری از تشدید بیماری‌ها
‌عباس علیپور، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت:اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری ‌یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود. این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد.

در مسیر تقویت همکاری
‌حجت‌الاسلام سیدمهدی میراحمدی، نماینده مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت: رصد و نظارت دفتر نمایندگی رهبری در ستاد وزارت بهداشت بر تحقق سیاست‌های رهبری در نظام سلامت، یکی از مهم‌ترین وظایف این دفتر خواهد بود. مرور زمان ایجاب کرد در ستاد وزارت بهداشت نیز دفتری ایجاد شود تا در مسیر تقویت همکاری‌های نهاد مرکزی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و رصد و نظارت بر تحقق سیاست‌های رهبری در زمینه سلامت گام‌برداریم.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :