• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223201
+
-

پلتفرم علیه سینماگران

واکنش‌ها به صحبت‌های یک مدیر

گزارش
پلتفرم علیه سینماگران

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

در روزهایی که پلتفرم‌ها فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر می‌گذارند و زمزمه ورشکستگی برخی از آنها به راه افتاده و از سوی دیگر همچنان شاهد فعالیت پررنگ تعدادی از آنها در تولید و پخش سریال و برنامه هستیم، یک اظهار نظر عجیب و تند از سوی یکی از مدیران پلتفرم‌ها، واکنش‌هایی را از سوی اهالی سینما به همراه داشته است. واکنش‌هایی که شروعش با همایون اسعدیان و مازیار میری بود که به عنوان تهیه کننده و کارگردان 2 سریال در سال‌های اخیر برای شبکه نمایش خانگی ساخته‌اند و پس از آن نوبت انجمن بازیگران رسید که اعلام کرد در این رابطه شکایتی رسمی ثبت خواهد کرد و به نظر می‌رسد در روزهای آتی باید منتظر واکنش‌های گسترده‌تری باشیم. پلتفرمی که می‌گویند وضعیت مالی چندان مناسبی ندارد حالا وارد حاشیه‌ای شده که نتیجه اش رویارویی با اهالی سینماست.
پول بدهید، همه کار می‌کنند
یکی از پلتفرم‌ها به‌خاطر صحبت‌های جنجالی یکی از مدیران خود درگیر حواشی بزرگی شده که باعث شد برخی از کارگردانانی که با این پلتفرم‌ همکاری داشته و دارند از ادامه کار با آنها انصراف دهند.
محمدحسن شانه‌ساززاده، نایب رئیس هیأت مدیره نماوا عنوان کرده: «از زمانی که وارد این پلتفرم شدم بی‌اخلاقی خاصی میان کارگردانان و بازیگران دیدم. این بی‌اخلاقی در دیگر صنعت‌هایی که حضور داشتم نبود. بازیگران و کارگردانان در تعهد کاری و قراردادهایی که دارند بی‌اخلاق هستند.» این مدیر در واکنش به مصاحبه‌کننده که اگر این صحبت‌ها پخش شود، این پلتفرم بایکوت خواهد شد می‌گوید: «اول و آخرش پول است. اگر به آنها پول بدهید، هر کاری می‌کنند.»

واکنش کارگردانان و بایکوت پلتفرم
همین صحبت‌ها واکنش‌های اولیه را به‌دنبال داشت. همایون اسعدیان، کارگردان سینما و تلویزیون که سابقه همکاری با این پلتفرم را در سریال «خسوف» و «شریک جرم» داشته، در واکنش به اظهارات شانه‌ساززاده درباره بازیگران به‌عنوان افراد بی‌اخلاقی که فقط پول را می‌شناسند، گفت: آقای شانه‌ساززاده، یکی از مدیران ارشد نماوا، با حرف‌هایی که بیشتر زیبنده خودشان است بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار داده‌اند. من در 40سال گذشته شاهد این میزان وقاحت در اظهارنظر کسی در مورد هنرمندان نبوده‌ام و این صحبت‌ها بی‌سابقه است. به‌خصوص، وقتی مصاحبه‌کننده از آقای شانه‌ساززاده می‌پرسد نگران همکاری نکردن بازیگران و تهیه‌کنندگان پس از این حرف‌ها نیستید، می‌گوید پول که بدهید می‌آیند! قیاس به نفس می‌فرمایید، جناب شانه‌ساز! حداقل برای من که در 2پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تأسف است.
مازیار میری، از دیگر کارگردان سینما، نیز درباره صحبت‌های این مدیر گفته است: صحبت‌های این مدیر باعث تأسف است، اما بیشتر از این تأسف می‌خورم که مدیران فرهنگی کشور اجازه حضور چنین افراد کاسبی را در فرهنگ کشور می‌دهند.
عصر دیروز روابط عمومی نماوا  با صدور اطلاعیه‌ای از سینماگران عذرخواهی کرد و صحبت‌های نایب رئیس این مجموعه  را مرتبط با یک دوره مشخص دانست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید