• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223172
+
-

امدادرسانی تا رسیدن به شرایط پایدار

امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از سیل بهاری در جنوب سیستان و بلوچستان تا رسیدن به شرایط پایدار ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به همشهری گفت: «از روز 28فروردین با صدور هشدار قرمز از سوی هواشناسی و آغاز بارندگی سیل‌آسا تا روز یکشنبه 2اردیبهشت به 166روستا از 13شهرستان از طریق راه زمینی، بالگرد هوایی و قایق‌های امداد و نجات، امدادرسانی شد. در این عملیات 513نفر از امدادگران در قالب 105تیم عملیاتی حضور داشتند و به 6420خانوار امدادرسانی کردند.»
سیدمحمد مهدی سجادی افزود: «بیش از 90درصد راه‌های روستایی باز است و تردد برقرار شده، اما به‌دلیل وجود راه‌های صعب‌العبور که همچنان گل و لای دارد، امدادرسانی با بالگرد و خودروهای هلال احمر انجام می‌شود.» به‌گفته سجادی، زرآباد و کنارک 2 شهرستانی هستند که بیشترین امدادرسانی در آن انجام شده‌ است و همچنان ادامه دارد. بالگردهای امداد و نجات نیز در این چند روز با 86سورت پرواز نه‌تنها امدادرسانی بلکه جابه‌جایی بیماران از مناطق آسیب‌دیده به پایگاه‌های بهداشت را هم برعهده داشتند. آسیب‌دیدگان از سیل نیز در 493دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره توزیع اقلام امدادی نیز گفت: «3541تخته پتو، 3501کیلوگرم نایلون، 5655سبد غذایی، 7386نوع کنسروجات، 27370کیلوگرم برنج و حدود 10هزار بطری آب معدنی بین خانوارها توزیع شده‌است.»
علی ملاشاهی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان نیز از تداوم رگبارهای بهاری تا روز جمعه (7اردیبهشت) خبر داده‌است. با اعلام هواشناسی آماده‌باش نیروهای امدادی نیز همچنان ادامه دارد و به‌گفته استاندار سیستان و بلوچستان، همه فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان در کنار بخشداران و دهیاران با تمام توان نسبت به رفع مشکلات مردم و آسیب‌های موجود پیگیری، کنترل و نظارت لازم را دارند. به‌گفته محمد کرمی، تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی آب آشامیدنی مورد نیاز را تامین می‌کنند. اعزام اکیپ‌های بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب دیده، تامین اقلام ضروری و مواد غذایی، رفع مشکلات روستاهای آسیب‌دیده، بازگشایی راه‌های مسدود، رفع قطعی فیبر نوری نیز با جدیت دنبال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید