• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223139
+
-

دعوت به مهمانی معمار بزرگ

هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان، شهر زندگی» آغاز شد؛ برنامه‌های این رویداد، شهروندمحور است‌

گزارش
دعوت به مهمانی معمار بزرگ

گروه ایرانشهر

اردیبهشت که می‌رسد، اصفهان حال و هوای دیگری دارد. اول آذر روز اصفهان است و هفته نخست اردیبهشت، هفته فرهنگی اصفهان. مناسبت این هفته هم سالروز تولد شیخ بهایی، بزرگ‌معمار اصفهانی است تا این کلانشهر به‌عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور یک‌بار دیگر ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی خود را به رخ بکشد. امسال هم به روال سال‌های گذشته، هفته فرهنگی اصفهان از امروز،3اردیبهشت آغاز می‌شود تا به تقویت هویت و احساس تعلق شهری شهروندان اصفهان به این جهان‌شهر کمک کند.

اجرای برنامه‌ در محله‌ها

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۲۴نمایشگاه صنایع‌دستی و ۸۵برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در این کلانشهر برگزار خواهد شد اعلام کرد که بخشی از این برنامه‌ها با مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی با رویکرد محله‌محوری، بخشی در سطح مناطق و بخشی دیگر نیز به‌عنوان برنامه‌های شاخص در سطح شهر و ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود. ‌علی قاسم‌زاده مهم‌ترین برنامه‌های این هفته را ویژه‌برنامه‌ای با حضور هنرمندان مطرحی که آثاری درباره اصفهان خلق کرده‌اند، آیین اختتامیه مسابقه بین‌المللی «نقاشی پوپک» و زنگ انشا با موضوع «من در اصفهان۱۴۱۰» معرفی کرد. ‌

افتتاح  موزه بزرگ اصفهان

کارخانه ریسباف اصفهان در سال۱۳۱۱ در سمت جنوب شرقی سی‌وسه‌پل با مشارکت جمعی از سرمایه‌داران راه‌اندازی شد و یکی از ٨کارخانه ریسندگی اصفهان است که شناسنامه ورود صنعت مدرن به ایران به‌شمار می‌آید؛ کارخانه‌ای که دهه1380 به‌صورت کامل تعطیل شد. این کارخانه که در سال1381 ثبت ملی شده است، همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برای احیا و عملیات نجات‌بخشی در اختیار شهرداری قرار گرفت و طبق گفته علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه اصفهان بازگشایی خواهد شد.
شهروندمحوری
معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مسئول هفته فرهنگی اصفهان نیز به همشهری گفت: مقام معظم رهبری تعریف جالب و زیبایی از اصفهان داشتند با این مضمون که القاب اصفهان یکی‌‌دو تا نیست و شهر علم و ایثار است و شهر هنر و زندگی. به همین دلیل هم بود که برای هفته فرهنگی اصفهان در سال‌ جاری، شعار «اصفهان، شهر زندگی» را انتخاب کردیم.‌کمال حیدری از اجرای بیش از 300برنامه در مناطق 15گانه و همچنین محدوده طبیعی ناژوان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها برای گروه‌های گوناگونی طراحی می‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های هفته فرهنگی اصفهان امسال با سال‌های گذشته توجه به محله‌ها و جلب مشارکت بیشتر مردم بوده است. بر همین اساس، گروه‌های هدف از دانش‌آموزان تا دانشجویان، ورزشکاران، هنرمندان، کودکان کار، بیماران خاص و همه اقشار مردم در این برنامه‌ها دیده شده‌اند.‌هفته سلامت نیز با هفته فرهنگی اصفهان همزمان شده است که به همین دلیل، شهرداری اصفهان ویژه‌ برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده که در منطقه ناژوان برگزار خواهد شد‌.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید